האם פלייטיקה תעמיד את עצמה למכירה?
החברה יוזמת "תהליך לבחינת אסטרטגיות חלופיות למיקסום שווי החברה", כאשר אחת האפשרויות שנשקלות היא מכירה ● פלייטיקה פרסמה בנוסף תוצאות עסקיות חיוביות
פלייטיקה הוציאה בסוף השבוע הודעה לא שגרתית, שלפיה היא שוקלת למכור את החברה. כמו כן, ענקית הגיימינג הישראלית במקורה הקדימה בשבוע את פרסום התוצאות העסקיות שלה, שמראות על עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחיות כאחד.
על פי הודעת החברה, היא יוזמת "תהליך לבחינת אסטרטגיות חלופיות למיקסום שווי החברה עבור בעלי מניותיה. כחלק מהתהליך, יבחן הדירקטוריון את מגוון האלטרנטיבות הקיימות, כולל עסקה אסטרטגית או מכירת חלק או רוב מניות החברה לגורם אסטרטגי, שייבחר על ידי דירקטוריון החברה".
לצורך הנעת התהליך, מינתה פלייטיקה את תאגיד ההשקעות Raine כיועץ הפיננסי ואת משרד עורכי הדין לת'ם ו-ווטקינס כיועץ המשפטי.
לדברי רוברט אנטוקול, יו"ר ומנכ"ל פלייטיקה, "המהלך שיזמנו נועד למטרה אחת – מיקסום הערך הרב הגלום בחברה עבור בעלי מניותיה. מאז היווסדה, פלייטיקה היא חברה הממוקדת בצמיחה של עסקי הליבה שלה, באמצעות השקעה בהון האנושי שלה ובטכנולוגיה".
פלייטיקה הוקמה ב-2010 על ידי אנטוקול ואורי שחק, ובמאי 2011 נמכרה לחברת המשחקים האמריקנית סיזרס בעשרות מיליוני דולרים (בין 80 ל-90 מיליון, לפי ההערכות דאז). ביולי 2016 היא נרכשה על ידי קונסורציום סיני, שאחד הגופים בו הוא קרן ההשקעות של עליבאבא, יונפנג קפיטל. פלייטיקה החלה להיסחר בנסדא"ק בינואר אשתקד. בתחילה היא נודעה בזכות משחקי הקזינו שלה, אולם בהמשך היא התרחבה למשחקים נוספים, ונחשבת כיום לאחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם. היא עשתה זאת בין היתר על ידי רכישות של חברות, בהן ז'אלי בטון, אדיטור וביג בלו פרוט הישראליות, ופסיפיק אינטראקטיב הישראלית-בריטית.
רבעון ושנה בסימן הצבע הירוק
פלייטיקה פרסמה בסוף השבוע תוצאות עסקיות חיוביות, אם כי העלייה הרבעונית בהוצאות הייתה גדולה יותר מזו שנרשמה בהכנסות: היא עמדה על 24.5% ל-537 מיליון דולר, לעומת גידול של 13.2% בהכנסות ל-649 מיליון. הרווח הנקי זינק ב-34.6% ל-102.4 מיליון דולר, על רקע מעבר להחזר מס של 19.5 מיליון לעומת חבות מס של 22.6 מיליון ברבעון האחרון של 2020. הרווח הנקי למניה צמח ברבעון המדווח ב-31.6% ועמד על 25 סנט.
נתונים נוספים מראים שהרווח הגולמי גדל ברבעון ב-16.5% ל-182.9 מיליון דולר, בעוד שהרווח התפעולי פחת ב-21.1% ועמד על 112 מיליון.
התוצאות השנתיות היו חיוביות הרבה יותר מאשר ברבעון, משום שבתקופה זו, ההכנסות גדלו יותר מאשר ההוצאות. הנתונים מראים כי בעוד שההוצאות רשו עלייה של 1.8% לקצת יותר משני מיליארד דולר, ההכנסות עלו בכמעט 9% ל-2.6 מיליארד. על רקע זה, הרווח התפעולי זינק ב-45.2% ל-562.2 מיליון דולר והרווח הנקי קפץ ב-164.1% ל-295 מיליון.
אנטוקול אמר כי "התוצאות ברבעון האחרון של השנה ממחישות את העוצמה של פלייטיקה ואת אפשרות הצמיחה של הענף שבו אנחנו פועלים. אנחנו מובילים במשחקי וידיאו ניידים".
תגובות
(0)