הכנסת: הוגשה הצעת חוק לאסור על פרסום באמצעות מערכות חיוג אוטומטיות

מגישי ההצעה, אורי מקלב, משה גפני ויוליה שמאלוב-ברקוביץ', טוענים שיש פרצה בחוק המאפשרת לגופים מסחריים לצלצל ללקוחות ולהציע את שירותיהם באמצעות מערכות אלה ● הם מציעים לאסור זאת על ידי תיקון ל-"חוק הספאם"

הצעת תיקון ל-"חוק הספאם" שהונחה באחרונה על שולחן הכנסת קוראת לאסור על חברות "לצנתק" – כלומר לבצע שיטת הפרסום באמצעות מערכת חיוג אוטומטית, המחייגת ללקוחות פוטנציאליים ומשמיעה תשדירי פרסום או תעמולה. זאת, אלא אם כן מקבל הודעות מעין אלה יסכים מראש לקבלן. על פי ההצעה, האיסור יחול גם על לקוחות שמחייגים למערכת בחיוג חוזר.

ההצעה הונחה על ידי שלושה ח"כים – אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה) ויוליה שמאלוב-ברקוביץ' (ישראל ביתנו). בהקדמה להצעת החוק מציינים מגישיה, כי שיגור דבר פרסום באמצעות פקס, דואר אלקטרוני או מסרון אסורה מכוח התיקון לחוק הבזק, הידוע כ-"חוק הספאם". כעת, כאמור, הם מבקשים להכליל בתיקון זה גם את מערכות החיוג האוטומטיות.

לטענת מגישי ההצעה, בתי עסק מצליחים לעקוף את חוק הספאם באמצעות השימוש במערכות חיוג אוטומטיות, שמתוכנתות להפסיק את החיוג בטרם מספיקים הנמענים לענות. או אז, מבצעים חלק מהנמענים חיוג חוזר – ונחשפים לפרסומת. לטענת מגישי ההצעה, מדובר בפרצה בחוק, והצעתם נועדה להסיר ספק בעניין.

טרם נקבע מועד לדיון בהצעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים