"עמק הסיליקון הוא כבר לא מקום, אלא נמצא בענן"
"חברות סיליקון ואלי נבנות בכל העולם, ומטופש לעבור לסן פרנסיסקו כדי לפתוח חברה", אמר ברט טיילור, ס. יו"ר ומנכ"ל משותף בסיילספורס ● הוא התייחס לעבודה ההיברידית, אתגרי המנמ"רים, סלאק ועוד נושאים בוערים"
"אחד השינויים הגדולים של תקופת הקורונה הוא שעמק הסיליקון הוא כבר לא מקום, אלא נמצא בענן. חברות סיליקון ואלי נבנות כיום בכל מקום בעולם, לא רק בקליפורניה, ומטופש בעידן הזה לעבור לסן פרנסיסקו כדי לפתוח חברה", כך אמר ברט טיילור, סגן יו"ר סיילספורס ומנכ"ל משותף של החברה, יחד עם מארק בניוף.
טיילור דיבר היום (ג') עם עיתונאים מרחבי העולם, בשיחה שעסקה בהשפעות הקורונה, בעתיד העבודה, בהתפתחות הטכנולוגיה ובפלטפורמות השונות של סיילספורס, ובמרכזן סלאק.
הוא פתח בדברים על המצב באוקראינה והזכיר את התרומה בסך ארבעה מיליון דולר של סיילספורס לארגונים ללא מטרות רווח שמסייעים לפליטים שבורחים ממנה. סיילספורס אף הצטרפה לסנקציות של המערב נגד רוסיה והודיעה כי היא מנתקת את הקשרים עם כל השותפות שלה במדינה. עם זאת, טיילור ציין שאין לחברה עסקים רבים במדינה, וגם לא באוקראינה.
"התמה של היום: האתגר הדיגיטלי מורכב"
לדברי טיילור, "דיברתי בשלושת החודשים האחרונים עם יותר מ-100 ארגונים שהם לקוחות שלנו ברחבי העולם, והתמה שעוברת כחוט השני בין המנכ"לים היא שהשינוי הדיגיטלי הוא מורכב. יש מאז התפרצות הקורונה אתגרים שונים – אם זה עליות מחירים, בעיות בשרשרת האספקה, משבר כוח אדם בתעשיות רבות ועוד – אבל דבר אחד שנשאר קבוע הוא ההשקעה בטכנולוגיה. מועצות המנהלים הבינו שאם לא תהיה להם טכנולוגיה – לא יהיה להם עסק".
"הרבה חברות חושבות על חזרה למשרד, אבל מבינות שלא כל העובדים יחזרו אליו, ובונות תשתית דיגיטלית לתקשורת עם העובד בין אם הוא עובד במשרד, בבית, בבית הקפה או ברכבת", אמר. "סיילספורס נכנסת כאן – אנחנו רוצים להיות היועץ הדיגיטלי שכל ארגון נותן את אמונו בו, ועוזר לו לבנות את הסביבה הדיגיטלית שלו".
אתגרי המנמ"רים בעידן העבודה ההיברידית והטרנספורמציה הדיגיטלית
טיילור עמד על האתגרים המרכזיים של המנמ"רים בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית: "האתגר המרכזי הוא החשיבות הרבה יותר ויותר של המנמ"רים סביב שולחן ההנהלה, כי הטכנולוגיה מגדירה כמעט כל דבר בארגון, כמעו כל דבר שהוא עושה".
"אתגרים נוספים", ציין טיילור, "הם טרנד האג'יליות, שקיים כבר שנים אבל עלה מאוד בקורונה, קיצור התהליכים והצורך של המנמ"רים להתאים את הפלטפורמות הדיגיטליות שהם משתמשים בהן למה שיקרה בעתיד הנראה לעין, כולל לדברים לא צפויים".
אחד הפתרונות לאתגרים האלה הוא, ציין טיילור, סלאק, שסיילספורס רכשה בסוף 2020 בעסקת ענק בסך של 27.7 מיליארד דולר – 10 מיליארד יותר מההערכות המוקדמות. סלאק מאפשרת לעובדים, ובעיקר לצוותי עובדים, לתקשר בינם לבין עצמם, וכך, לדברי טיילור, היא מגדילה את המעורבות שלהם בארגון. כמו כן, היא מאפשרת לארגונים ולצוותים ספציפיים לתקשר עם הלקוחות. כחלק מזה, הוא קורא לארגונים לאפשר את קבלת ההחלטה האם לעבוד בצורה היברידית או מהמשרדים בלבד ברמת הצוותים, ולא ברמה הכללית של הארגון.
"סלאק עוזרת לחברות ילידיות לדיגיטל, ויחד עם סיילספורס מביאה חברות דיגיטליות לצמוח בכלכלה החדשה", אמר טיילור והבטיח ש-"תהיה עוד חדשנות רבה בסלאק".
כשנשאל מהו עתיד העבודה השיב המנכ"ל המשותף כי "מאוד מאתגר לחזות את זה. כשהמשבר ייגמר והמקום שממנו עובדים יהפוך לבחירה, נראה המון חדשנות. יהיו חברות שיחזרו למשרדים, הרבה מזה בגלל החסרונות שבחוסר הקשר הפיזי, אבל העבודה ההיברידית בהחלט כאן כדי להישאר. בעידן הנוכחי, כלים כמו זום, סלאק וסיילספורס 360 הם חשובים מאוד, בלי פרופורציה".
"מנהלי צוותים יחשבו על חוויית העובד הדיגיטלית – לפני הפיזית"
"בעתיד הנראה לעין", הוסיף, "מנהלי צוותים יחשבו קודם כל על חוויית העובד הדיגיטלית, לפני שהם יחשבו על חוויית העובד הפיזית. זה יגדיל עוד את ההשקעות של ארגונים בטכנולוגיה וההתמקדות בה. לפני הקורונה אנשים עבדו באותה במשך שנים, וזה משתנה, ובקרוב נראה עוד חדשנות גם כאן".
לדבריו, "העבודה ההיברידית מציבה אתגר גם לחברות גדולות כמו סיילספורס. אנחנו עובדים בעולם הדיגיטל פירסט הרבה זמן, וזה עזר לנו בקורונה. אנחנו מנסים לשלב את הטוב שבעבודה במשרד ומרחוק – לטובתנו. כמדיניות, אנחנו מכירים בכך שעבודה גמישה היא יותר החלטה של צוות מאשר של חברה, ומעודדים כל עובד לנהל שיחה עם הצוות שלו איך לעבוד".
"בנוסף", ציין, "שינינו מהותית את דרך גיוס העובדים לחברה, איפה אנחנו מגייסים. הרבה חברות הפסיקו לחיות בעיר אלא הן חיות באזורי זמן. בעולם שבו אפשר להצליח בעבודה מכל מקום, אנחנו מעדכנים כל הזמן את מדיניות הגיוס וההון האנושי שלנו. יש כאן הזדמנות רבה, שתצמיח אותנו".
מטאברס, רכישות והמודל העסקי של סיילספורס
טיילור התייחס גם לעולם המטאברס ואמר כי "זה לא טרנד חדש, והוא עוסק בזהות הדיגיטלית ובשילובה עם הזהות הפיזית של כל אדם, של כל צרכן. אנחנו, בני האדם, משקיעים שנים במדיה החברתית, בפרופילים שלנו. המטאברס הוא סוג של השלב הבא של זה, מה שעושה את ההשקעה בו הגיונית. אנחנו עוד בשלב מוקדם של המטאברס והרבה טכנולוגיות בתחום עוד יתפתחו, אבל זאת תקופה שמבוצעים בה ניסיונות רבים בתחום. בפן הארגוני זה בא לידי ביטוי בעיקר אצל מנהלי הדיגיטל, שמנסים עבודה בצוותים יחד עם מטאברס, ובוחנים איך המותגים של הארגון משתלבים בעולם הדיגיטלי. לא כל הפיתוחים במטאברס יצליחו, אבל זה בהחלט קורה".
באשר לרכישות, לדברי טיילור, "אנחנו מקדישים לכך תשומת לב רבה. רכישות הן צורה של חדשנות, ואנחנו חושבים איך אנחנו מביאים לסיילספורס טכנולוגיות חדשניות וצוותים חדשניים. זה קרה עם חברות אחרונות שרכשנו, כגון מולסופט, שמבצעת מודרניזציה ואוטומציה למערכות לגאסי, וחברת ה-CRM טאבלו (עסקת הרכישה השנייה בגודלה שביצעה סיילספורס, אחרי זו של סלאק – בסכום של 15.7 מיליארד דולר; י"ה). אנחנו מתמקדים בטכנולוגיה ובמוצרים, מחפשים חברות שיביאו לנו, בתרגיל של 1 ועוד 1, תוצאה של יותר מ-2".
לסיכום אמר טיילור כי "אני מאמין מאוד במודל העסקי שלנו, למרות המשברים. לפני כשבועיים חגגנו יום הולדת 22, וב-22 השנים האלה ידענו משברים עולמיים שונים. עברנו אותם. אנחנו בטוחים במטרות הפיננסיות שלנו לעתיד, כי חברות בונות חוויות לקוח ועוברות טרנספורמציה דיגיטלית. הטרנד הזה יישאר, ואנחנו שם".
תגובות
(0)