באה לבקר במאורת הנמר: עינת מירון, יועצת סיכוני סייבר עסקיים

11/04/2022 12:46
עינת מירון, יועצת סיכוני סייבר עסקיים.

לאחרונה ביקרה במאורת הנמר עינת מירון. מירון מציינת ממש בחודש מאי הקרוב חמש שנים לשינוי הקריירה שעשתה, ולהקמה של תחום ייעוץ והרצאות חדש לגמרי בנושא סיכוני סייבר עסקיים – Cyber Resilience – המיועד לדרג הניהולי הבכיר.

כשמירון נכנסה למאורת הנמר העלינו זיכרונות רבים שמתחילים כבר בשנת 2000, כשמאורת הנמר בכלל שכנה ברחוב יד חרוצים בתל אביב. מירון אפילו עבדה איתי בשנת 2005, באירוע IT Awards, שבו הגיע לראשונה יובל דיסקין לקבל את הפרס על המצוינות של שב"כ.

מאז שנכנסה לעולם ההיי-טק בשנת 2000, ליוותה מירון את מרבית חברות אבטחת המידע שפעלו בישראל בזמן ההוא – ממחלקות אבטחת מידע בחברות תים ובינת, מגלן, SECOZ, דרך מק'אפי, פורטינט גם ווייז ומי לא. במשך שלוש שנים עבדה עם קומסק ואף שימשה שם במשך שנה כמרקום, וכשיצאה לעצמאות ליוותה במשך שנים רבות את חברת אבנת, היום רוקוול.

במאי 2017 החליטה מירון על שינוי ואספה את כל הניסיון שצברה בעבודה עם הטכנולוגיה hard core, הנהלות בכירות וניהול משברים, והיום היא מלווה חברות בהבנת סיכוני הסייבר שמאיימים עליהן.

"בטן רכה שלא מטופלת בהתאם לסיכון המאוד מסוים"

"למרות שיש הרבה מאוד עשייה בתחום, תקינה, רגולציות, אנחנו רואים שארגונים, בכל סקטור, מתמודדים עם יותר ויותר מתקפות סייבר הרסניות, מה שבהכרח מעיד על בטן רכה שלא מטופלת בהתאם לסיכון המאוד מסוים", היא הסבירה.

שירות Cyber Resilience שפיתחה עוזר לעסק ולהנהלה הבכירה שלו לייצר תהליך היערכות ממוקד בסיכון הסייבר העסקי, דבר שתורם לצמצום החשיפה לסיכון ומאפשר להגיב למצבים בצורה יעילה ומהירה, במינימום נזקים פיננסיים, תפעוליים, תקשורתיים (מוניטין) ומשפטיים. 

ערך מוסף הוא בסיוע להנהלה להבין את השפה הטכנולוגית שדובר מנהל אבטחת המידע ואת משמעות הסיכון עבור העסק.

בנוסף, מירון מלווה בבניית תוכנית אבטחת מידע רב שנתית, העלאת מודעות כלל ארגונית ויצירת תרבות אבטחת מידע, כשגולת הכותרת היא הפלייבוק, אותו מסמך שהיום ברור שכל ארגון חייב להחזיק במגירה כי ידוע שמתקפת סייבר היא שאלה של מתי ולא של אם.

אנקדוטה מעניינת שלמדתי על מירון היא שהיא גם פעמיים אלופת הארץ בפאוורליפטינג, שזה בעצם תחום של הרמות כח – דדליפט, לחיצת חזה וסקוואט. לדעתה, יש קשר ישיר בין אימוני פאוורליפטינג לסיכוני סייבר ולהיערכות שהיא מתמחה בה היום, ובזה כנראה תתמקד ההרצאה הבאה שלה למנהלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים