סלקום ויתרה על הצינון: אבי גבאי יוכל לעבור לפרטנר עוד החודש

גבאי היה מנכ"ל סלקום עד נובמבר האחרון, ורכש את פרטנר כחלק מקבוצה שבה חבר, בין היתר, שלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק ● סלקום השיגה ברבעון הראשון את הרווח הגבוה ביותר ב-20 הרבעונים האחרונים

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

דירקטוריון סלקום החליט באחרונה לאפשר לאבי גבאי, המנכ"ל הקודם שלה, לעבור לפרטנר באופן מיידי, מבלי להידרש להמשך תקופת הצינון – כך מסרה החברה היום (ד'). היא פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה, שמציגים את הרווח הגבוה ביותר שהשיגה החברה ב-20 הרבעונים האחרונים. זהו סיכום של הרבעון הראשון שלה תחת המנכ"ל החדש, דניאל ספיר.

בנובמבר האחרון חתמה קבוצה בראשותו של גבאי על רכישת פרטנר, המתחרה של סלקום. גבאי, שהיה מנכ"ל סלקום עד שבוע לפני החתימה, חבר לצורך רכישת פרטנר לשלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק, לחברות הביטוח הפניקס, מנורה וכלל, ולקבוצת ארקין, בראשותו של איש העסקים מורי ארקין. גבאי ניסה קודם לכן לרכוש את סלקום ונדחה על ידי בעלי המניות שלה.

ההכנסות גדלו, אבל שוק ההון לא מתלהב

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 28 מיליון שקלים – פי ארבעה מהרווח ברבעון הראשון אשתקד. זאת, לאחר שההכנסות עלו ב-2.1% למעט יותר ממיליארד שקלים, בעוד שההוצאות קטנו ב-0.1%, או מיליון שקלים בלבד, ל-982 מיליון. העלייה בהכנסות לא גרמו להתלהבות בשוק ההון – וזאת בלשון המעטה: מניית החברה יורדת היום בתל אביב בשיעור חד של כ-4%, נכון לפרסום שורות אלה.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי השירותים, קרי – זמן האוויר, הכניסו לה 721 מיליון שקלים – עלייה של 5.1% בהשוואה לרבעון הראשון של 2021, בעוד שההכנסות ממכירת ציוד קטנו ב-4.8% והגיעו ל-312 מיליון . מספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב-2.3% ועומד על כ-3.3 מיליון.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות של החברה קטנו ב-1.7% ל-756 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-13.3% ל-299 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 28.3%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-5.6% ל-226 מיליון שקלים והרווח זינק ב-46% ל-73 מיליון.

ספיר אמר לאחר פרסום התוצאות כי "סלקום פתחה את 2022 עם תוצאות מצוינות לרבעון בכל הפרמטרים המרכזיים – הן הכספיים והן התפעוליים. התוצאות מעידות על המשך מגמת הצמיחה והתחזקות החברה. אנחנו ממשיכים בפעילות של פריסת אתרי דור 5, השקעה בתשתיות הסיבים, בין היתר באמצעות IBC, קידום שירות הלקוחות שלנו ובמנועי צמיחה נוספים, שיסייעו לנו להמשיך ולהגדיל את רווחיות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים