סקר: מחצית מהמשתמשים ברשתות החברתיות חוששים מפגיעה בפרטיותם

על פי הסקר שערך המכון האוניברסיטאי לסקרי דעת קהל, Marist, כ-27% חוששים מפני פגיעה בפרטיותם באתרים של הרשתות החברתיות, ו-23% נוספים חוששים מאוד ● בסך הכל, 43% מהאמריקנים ציינו, כי הם נוהגים לשמור על קשר באמצעות אתרים של רשתות חברתיות

כמחצית מהאמריקנים שמנהלים פרופיל באתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook) ומיי-ספייס (MySpace) חוששים מפגיעה בפרטיותם – כך על פי סקר שערך המכון האוניברסיטאי לסקרי דעת קהל, Marist.

מהסקר עולה, כי אנשים בני למעלה משישים חוששים יותר מאנשים מקבוצות גיל אחרות מפני פגיעה בפרטיותם, וכי נשים חוששות יותר מגברים. "אנו בעידן המידע. אנשים חוששים מהיקף המידע באינטרנט ונרתעים ממנו. חלק מהאנשים חוששים שהם מאבדים את פרטיותם", אמר ד"ר לי מירינגוף, מנהל המכון.

באתר פייסבוק שינו לא מכבר את מדיניות הפרטיות כדי להעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על המידע הציבורי בפרופיל שלהם, בעקבות מחאות מצד ארגונים לשמירה על הפרטיות. "צריך לקחת בחשבון את גורם הפרטיות, משום שהפריצות מגיעות לכותרות הראשיות ואנשים חוששים", הוסיף ד"ר מירינגוף.

מהסקר עולה, כי 27% מבין 1,004 המשיבים חוששים מפני פגיעה בפרטיותם באתרים של הרשתות החברתיות, ו-23% נוספים חוששים מאוד. אנשים מבוגרים חוששים יותר, אולי משום שהשימוש ברשתות חברתיות הוא מעשה פחות טבעי עבורם ואולי משום שהגיל המבוגר מכתיב גישה זהירה יותר.

בסך הכל, 43% מהאמריקנים ציינו, כי הם נוהגים לשמור על קשר באמצעות אתרים של רשתות חברתיות. 40% מהגברים ו-45% מהנשים ציינו, כי הם מנהלים פרופיל באתרים של רשתות חברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים