מהנדס תוכנה ב-CIA הורשע בהדלפה "מהגדולות בהיסטוריית הארגון"

בית המשפט קבע כי המהנדס, ג'ושוע שולטה, אכן הדליף מידע רב נתונים לאתר וויקיליקס, ובשל כך הרשיע אותו בשמונה סעיפי ריגול וב"איסוף והעברת מידע המהווה סכנה לביטחון הלאומי - שלא כדין", ובשיבוש הליכי משפט

נתונים רבים שלה שהודלפו לוויקיליקס. ה-CIA. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

עובד של סוכנות הביון המרכזית בארה"ב, ה-CIA, הורשע אמש (בלילה שבין ד' ל-ה') בארצות הברית בהדלפת מידע מסווג, "מההדלפות הגדולות בהיסטוריה של הארגון".

בית המשפט הפדרלי במנהטן קבע כי ג'ושוע שולטה, מהנדס תוכנה בן ה-33, אכן הדליף מידע רב נתונים לאתר וויקיליקס, ובגין כך הוא הורשע בשמונה סעיפים של ריגול, ב"איסוף והעברת מידע המהווה סכנה לביטחון הלאומי – שלא כדין", וכן בסעיף של שיבוש הליכי משפט.

לדברי דמיאן וויליאמס, התובע של המחוז הדרומי של ניו יורק, "לשולטה הייתה גישה לכמה מכלי הסייבר היקרים ביותר במדינה, שנועדו לאיסוף מודיעין, ואשר משמשים למאבק בארגוני טרור וללחימה בהשפעות מרושעות אחרות ברחבי העולם". לפי וויליאמס, "כששולטה החל לנטור טינה כלפי ה-CIA, הוא אסף בחשאי את הכלים הללו וסיפק אותם לוויקיליקס. מדובר בכמה מכלי המודיעין הקריטיים ביותר שיש לנו".

התובע של שולטה אמר בבית המשפט כי מה שהוא עשה זו "אחת מפעולות הריגול שהסבו הכי הרבה נזק בהיסטוריה של ארצות הברית".

על פי כתב האישום, שולטה עבד כמהנדס מחשבים במרכז של ה-CIA למודיעין סייבר, שם הוא בנה כלי סייבר שיכולים לתפוס נתונים ממחשבים שלא זוהו.

העביר אליו כמה מכלי המודיעין הקריטיים ביותר של ארה"ב. אתר ויקיליקס. מקור: ibphoto, BigStock

פרסם כמה מכלי המודיעין הקריטיים ביותר של ארה"ב. אתר ויקיליקס. מקור: ibphoto, BigStock

רב עם ההנהלה והחל לנטור טינה ל-CIA

שולטה הגן על עצמו במשפט. לפי האישומים נגדו, שולטה נטל, בלא אישור, מסמכים מהמרכז למודיעין סייבר של גוף הביון, הדליף חומרים ובהם פירוט של כלי תוכנה שה-CIA עשתה בהן שימוש על מנת לבצע מעקבים אחר אנשים מחוץ למדינה – על ידי ניצול חוליות חלשות בטלפונים חכמים ובטלוויזיות, השתלטות מרחוק על רשתות תקשורת ונתונים, וחדירה לרשתות תקשורת של ממשלות.

לאחר שקיבל יותר מ-8,000 מסמכים, וויקיליקס החל בפרסום החומרים הגנובים בחודש מרץ 2017. הוא נעצר כבר באותה שנה. ב-2020 הוא נשפט בראשונה, ולאחר שחבר המושבעים לא הגיע לכלל הסכמה לגביו, נקבע לו משפט חוזר.

מהדיונים במשפט עלה כי הבעיות של שולטה ב-CIA החלו בקיץ 2015. אז הוא החל לריב עם ההנהלה ועם עמית לעבודה, ובסופו של דבר הגיש צו מניעה נגד השותף לעבודה בבית המשפט. בשל הסכסוך ביניהם, שולטה והחבר לעבודה הועברו שניהם מתפקידם.

לפי כתב האישום, שולטה גנב כלי סייבר וקוד מקור והעביר אותם לוויקיליקס. לאחר מכן הוא המשיך וניסה לטשטש את עקבותיו, וכך – מחק כל עקבות של גישה למערכת המחשב.

שולטה עזב את ה-CIA בנובמבר 2016. במרץ 2017 וויקיליקס פרסמה את הפרק הראשון של הדלפות ה-Vault 7 שלה, שמקורו בשתי תוכניות אשר אליהן הייתה לשולטה גישה, כך עולה מרישומי בית המשפט. שולטה נעצר באוגוסט 2017 באשמת החזקה של פורנוגרפיית ילדים. הוא הועמד לדין באישומים הקשורים לפריצת המידע חודשים לאחר מכן.

לפי וויקיליקס, "הנתונים סופקו בעילום שם על ידי מקור שרצה להעלות לדיון שאלות בנושאי מדיניות, ובתוכן במיוחד – האם ה-CIA חרג מיכולות הפריצה שלו וחרג מסמכותו".

"שולטה היה מודע לכך שהנזק במעשיו עלול להוות איום יוצא דופן על האומה הזו, אם הנתונים יפורסמו, מה גם שעצם הפרסום יהפוך את הנתונים לחסרי תועלת. מעשיו היו בעלי השפעה הרסנית על קהילת המודיעין שלנו. הוא סיפק מודיעין קריטי למי שרוצה להזיק לנו", ציין וויליאמס. "היום שולטה הורשע באחד ממעשי הריגול החצופים והמזיקים ביותר בהיסטוריה האמריקנית", הצהיר וויליאמס לסיכום דבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים