זינוק בהפסדים של סנאפ; המניה צנחה ב-40%
מניית החברה צללה בסוף השבוע, לאחר שזו הציגה עלייה קטנה בהרבה בהכנסות מאשר בהוצאות וזינוק של יותר מפי 2.5 בהפסד הנקי ● המנכ"ל, איוואן שפיגל, הודה כי "חוץ מההכנסות, המספרים - לא בהתאם לציפיות שלנו"
שער המניה של סנאפ צנח ביום המסחר האחרון עד כה בוול-סטריט – יום ו' – ב-9%, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות עסקיות לא טובות: ההכנסות שלה אמנם עלו, הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה, אבל ההפסד הנקי רשם ירידה חדה בשתי התקופות.
סנאפ סיימה את הרבעון השני של השנה עם זינוק של 28.7% בהוצאות ועלייה של פחות מחצי מזה – 13.1% – בהכנסות. יש לציין שההוצאות הרבעוניות של החברה היו גדולות בהרבה מההכנסות: הן הגיעו ברבעון השני ל-1.5 מיליארד דולר לעומת 1.1 מיליארד. ההפסד הנקי טיפס ביותר מפי 2.5 – ב-178.3% – ועמד על 422 מיליון דולר. ההפסד למניה רשם עלייה תלולה של 160% והגיע ל-26 סנט. החברה הציגה תוצאות רעות גם ברווחיות התפעולית, שהאמירה ב-108% לקצת יותר מ-400 מיליון דולר.
בחצי שנה בלבד: צניחה של 70% בשער המניה
יש לציין שסנאפ היא אחת מחברות הטכנולוגיה הצונחות בוול-סטריט: במחצית השנה האחרונה, שער המניה שלה צלל בקרוב ל-70% והוא עמד ביום ו' על 9.89 דולר לעומת שער של 32.54 דולר בסוף ינואר. תוצאות המחצית הראשונה שהחברה הציגה מתכתבות עם המגמה הזאת: ההוצאות של החברה גדלו בתקופה זו ב-26.6% ל-2.85 מיליארד דולר וההכנסות עלו בשיעור קטן יותר – 24% – ל-2.17 מיליארד. כלומר, מדובר בפער של כמעט 700 מיליון דולר "לטובת" ההוצאות. לכן, לא פלא שההפסד הנקי זינק ב-78.25% ל-781.7 מיליון. גם הסעיף התפעולי מסב כאב ראש להנהלת סנאפ: הוא צמח בתקופה המדוברת ב-35.55% ל-672.5 מיליון דולר.
מנכ"ל סנאפ, איוואן שפיגל, לא יכול היה להתעלם מהמגמה השלילית והודה עם פרסום התוצאות כי "על אף שהצגנו עלייה בהכנסות וגידול פוטנציאלי עתידי, המספרים האחרים הם לא בהתאם לציפיות שלנו".
תגובות
(0)