ירידה בהכנסות של פייסבוק – בפעם הראשונה מאז שהפכה לציבורית

מדובר אמנם בירידה קטנה – של פחות מ-1% - אבל היסטורית ● הרווח הנקי צנח ב-36% ● ירידה גם במשפר המשתמשים ברשת החברתית - "בגלל המלחמה באוקראינה", לדברי מארק צוקרברג

האם הירידה בהכנסות של פייסבוק היא תחילתה של מגמה?

המשבר וההתפתחויות הגיאו פוליטיות משפיעים גם על פייסבוק: החברה – או, יותר נכון, מטא – הציגה ברבעון השני של השנה ירידה בהכנסות, בפעם הראשונה מאז שהונפקה במאי 2012. גם הרווח הנקי של החברה ירד – ובחדות.

לפי הדו"חות הכספיים שמטא פרסמה אמש (ד'), ההכנסות הרבעוניות של החברה קטנו בכמעט 1% – ב-0.88% – ועמדו על 28.82 מיליארד דולר. מספרית, מדובר בירידה של 255 מיליון דולר. ההוצאות, לעומת זאת, גדלו בשיעור ניכר של 22.5% ועמדו על 20.5 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני צנח ב-35.66% ל-6.7 מיליארד דולר והרווח למניה – ב-31.9% ל-2.46 דולר.

פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הגדולה בעולם, אבל מספר המשתמשים החודשיים שלה רשם ירידה קלה – מ-2.936 מיליארד ברבעון השני של 2021 ל-2.934 ברבעון המדווח. לדברי מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, מדובר בירידה צפויה, "שהיא השלכה של חסימות גישה לאינטרנט, שבוצעו כחלק מהמלחמה באוקראינה". הוא ציין כי "מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק ממשיך לגדול". עוד הוא אמר, בהתייחס לירידה בהכנסות, כי "נצטרך לעשות יותר בפחות".

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-3.8% ל-5.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-0.2% ל-23.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 81.99%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-35% ל-15.3 מיליארד דולר ואילו הרווח פחת ב-32.4% ועמד על 8.36 מיליארד.

תפקיד חדש: מנהל אסטרטגיה ראשי

בששת החודשים הראשונים של השנה עלו ההוצאות של פייסבוק-מטא ב-25.5% ל-39.9 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו רק ב-2.6%, ל-56.7 מיליארד. החברה רשמה בתקופה זו צניחה ברווח התפעולי, שקטן ב-29% ל-16.9 מיליארד דולר, ובזה הנקי, שהצטמק ב-28.8% ל-14.2 מיליארד.

יחד עם הדו"חות הכספיים הודיעה מטא על תפקיד חדש, שיאויש החל ב-1 בנובמבר – מנהל אסטרטגיה ראשי. את התפקיד ימלא סמנכ"ל הכספים של החברה, דיוויד ווהנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים