זינוק של 60% בנזקים הכספיים מפריצת מטבעות קריפטו

בשבעת החודשים הראשונים של השנה עמדו ההפסדים הנובעים מפריצות אלו על כ-1.9 מיליארד דולר, כך לפי חוקרי Chainalysis - חברת ניתוח בלוקצ'יין

הנזקים הכספיים גדלו. פריצת מטבעות קריפטו. אילוסטרציה.

ההפסדים הנובעים מפריצות למטבעות קריפטוגרפיים זינקו בכמעט 60% בשבעת החודשים הראשונים של השנה, ועמדו על כ-1.9 מיליארד דולרים.

לפי חוקרי Chainalysis, חברת ניתוח הבלוקצ'יין, בתקופה המקבילה אשתקד, עלות ההפסדים מפריצות שכאלו עמדה על כ-1.2 מיליארד דולרים. הגידול, הסבירו האנליסטים של החברה, נובע מעלייה בכספים שנגנבו מפרוטוקולי פיננסים מבוזרים (DeFi).

ה-DeFi היא מערכת פיננסית מבוזרת, שמהווה חלופת קוד פתוח לכל שירות פיננסי – חסכונות, הלוואות, מסחר וביטוחים. המערכת מופעלת על ידי אפליקציות נגישות לכל, בשם DApps והן בנויות על רשת בלוקצ׳יין, ובעיקר על את'ריום. כך, אפליקציות DeFi משמשות פלטפורמות פיננסיות להלוואות בקריפטו – שלא באמצעות הבנקים המסורתיים.

האנליסטים של Chainalysis ציינו כי המגמה לא צפויה להתהפך בזמן הקרוב, לאור שורת פריצות שהיו השנה, ואשר נמשכו גם באחרונה – ל-Nomad ול-Solana.

מערכת פיננסית מבוזרת, שמהווה חלופת קוד פתוח לכל שירות פיננסי. DeFi.

מערכת פיננסית מבוזרת, שמהווה חלופת קוד פתוח לכל שירות פיננסי. DeFi. צילום: BigStock

פרוטוקולי DeFi: פגיעים, ומועדים באופן ייחודי לפריצה

"פרוטוקולי DeFi פגיעים, והם מועדים באופן ייחודי לפריצה, כיוון שהאקרים המחפשים מטרות לניצול יכולים לחקור את קוד הקוד הפתוח שלהם עד זרא. לכן, ייתכן שהמניע של הפרוטוקולים – להגיע לשוק ולצמוח במהירות – יביא לשיבושים בעבודת האבטחה", כתבו חוקרי Chainalysis.

חלק ניכר מהכספים שנגנבו מפרוטוקולי DeFi ניתן לייחס לשחקנים איום רעים, המזוהים עם צפון קוריאה, ציינו החוקרים, "במיוחד יחידות פריצה מובחרות כמו קבוצת לזרוס הידועה לשמצה", כתבו.

האנליסטים של Chainalysis מעריכים כי מתחילת השנה ועד כה, קבוצות המזוהות עם צפון קוריאה גנבו בדרך זו כמטבעות קריפטוגרפיים בשווי של כמיליארד דולר.

שווי שוק הקריפטו עמד בסוף השבוע על 1.1 טריליון דולרים, נתון המשקף ירידה של יותר מ-50% לעומת כ-2.35 טריליון ד' בתחילת השנה. ערך הביטקוין ירד מתחילת השנה ב-48% ומחירו נע בין 20,000 ל-24,000 דולרים בחודשים האחרונים.

מאז תחילת  2022, ההכנסות הקשורות להונאה נפלו גם הן, בהתאמה לצניחת מחיר הביטקוין, כך הסבירו החוקרים. "לא רק שההכנסות מהונאות ירדו, אלא שהמספר המצטבר של הונאות בודדות בשנת 2022 היה הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות. המספרים הללו מצביעים על כך שכיום פחות אנשים נופלים בפח של הונאות מטבעות קריפטוגרפיים. הונאות אלו מציגות את עצמן בדרך כלל כהזדמנויות להשקעות קריפטו פסיביות, עם תשואות מובטחות עצומות – וכיום הן פחות מפתות קורבנות פוטנציאליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים