נשים ומחשבים: שירן רכמן, קלאודיו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שירן רכמן, מייסדת ומנהלת מוצר בקלאודיו

שירן רכמן, מייסדת ומנהלת מוצר בקלאודיו.

שם ותפקיד: שירן רכמן, מייסדת ומנהלת מוצר בקלאודיו (Cloudyo).

מצב משפחתי: רווקה.

ותק בתפקיד: מעל שנה.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת 8200, בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגי?

למעשה, התגלגלתי אליו כבר מהתיכון. בתיכון בחרתי ללמוד פיזיקה וכך, מפה לשם הגעתי ליחידה 8200. שם התחלתי ללמוד ולהתעסק בתפקיד שנגע ישירות להמון טכנולוגיה והתאהבתי בעולם הזה. בהמשך גם פיקדתי על צוות של עשרה חיילים, ונהניתי ללמוד מהם ולהרחיב את האופקים בתחום. מיד אחרי השחרור התחלתי לעבוד בנטאפ, שם הבנתי שהענן והערך שהוא מביא איתו זה ה-passion שלי ורציתי להביא לעולם את הכלי שיעשה סדר ויהפוך את הבחירות של שירותי הענן להרבה יותר חכמות ומהירות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

האמת היא, שאני שמחה לומר שההיפך הוא הנכון. כל מקום שהגעתי אליו התלהב מזה שאני אישה, ואני יכולה לספר, שדווקא בגלל כל המודעות הגדולה לצורך להביא נשים לקדמת הבמה וההכרה בחצי מהאוכלוסייה- הביאה לפתיחת דלתות, להיענות רבה ורצון גדול לשמוע, וממני, את הבשורה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כמו שאמרתי קודם, אני אופטימית וחשה שהעולם הולך למקום בריא יותר בשילוב נשים וקבוצות מיעוט בכלל בתעשיית ההיי-טק. אני נמצאת גם בקבוצת W2W של יוצאות היחידה, שם נותנים לנו דגש על כלים שגם כן יביאו לאותו שינוי מיוחל.
כן אני אגיד שהיו הרבה פגישות, במיוחד כאלה שהשתתפו בהן רק גברים, אנוכי והמנכ"ל, ושהייתה שתיקה בהסכמה ומעין הבנה, שהפעם, המנכ"ל ידבר, כי כך יותר מקובל.
אני חושבת שהפתרון הוא להמשיך להיאבק, ודווקא במקומות האלו, כשהציפייה היא שהצד הגברי ידבר – להרים את הקול ולהוביל את הפגישה. לשמחתי, המנכ"ל של קלאודיו חולק איתי אותה תפיסת עולם, ואנחנו גורמים לזה לקרות ביחד. בנוסף אגיד, שבכל פעם שפרסמתי משרה טכנולוגית, הרוב המוחלט של הפונים היו גברים, וגם כשחיפשתי באופן אקטיבי קורות חיים של נשים, התקשיתי מאוד. אני חושבת שאנחנו, כנשים, צריכות להעז לשים את עצמנו גם במקומות הפחות נוחים (משעשע יהיה לומר, שרוב הקורות חיים של הגברים כלל לא התאימו לדרישות המשרה…), לחלום ולהוציא את עצמנו (גם אם בכוח) מהסטריאוטיפ שנלכדנו לתוכו.

לסיכום, אני רואה עתיד ורוד (או כחול, מה שיבחרו) לנשים בטכנולוגיה, שמחה שקמות להן חברות כמו קלאודיו ששמות להן למטרה לשים נשים בתפקידי מפתח, וגאה להמשיך בעשייה לטובת טכנולוגיות, ענן, מגדר ומה שבניהם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי

    נראית בחורה חרוצה מאוד, אנחנו במאה ה21 ואנשים חייבים להתקדם מתפיסות והרגלים מיושנים במקומות עבודה. כל הכבוד לה, יש לי תחושה שעוד כמה שנים אנחנו עוד נשמע על שירן. תענוג לקרוא.

אירועים קרובים