יפן: יאהו! עשויה לאמץ את מנוע החיפוש של גוגל
שיתוף פעולה עם גוגל עשוי להקנות לשתי החברות שליטה בחלק הארי של שוק החיפוש ביפן ● ייתכן, כי הוא יהיה נרחב יותר, ואף יכלול חיפוש סלולרי ומוצרים נוספים
Yahoo! Japan – הפורטל הגדול ביותר במדינה – עשוי לאמץ את מנוע החיפוש של גוגל (Google), במקום את בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft) – כך על פי דיווח של הבלוג All Things Digital. כיום, פועל באתר מנוע החיפוש של יאהו! (!Yahoo) עצמה, ושיתוף פעולה עם גוגל עשוי להקנות לשתי החברות שליטה בחלק הארי של שוק החיפוש ביפן. ייתכן, כי שיתוף הפעולה יהיה נרחב יותר, ואף יכלול חיפוש סלולרי ומוצרים נוספים.
גם היומון היפני Nikkei דיווח, כי גוגל עומדת לסגור את העסקה עם יאהו! לעומת זאת, דובר Yahoo! Japan אישר שהחברה שוקלת להחליף את מנוע החיפוש, אך סירב להוסיף פרטים נוספים.
ביולי 2009 חתמה יאהו! על הסכם לעשר שנים עם מיקרוסופט, על מנת לחסוך הוצאות של עשרות מיליוני דולרים לשנה. על פי אותו הסכם, מיקרוסופט תופקד על הכנת האינדקס, בעוד שיאהו! תתמקד בשיפור החיפוש. מנהלי יאהו! העריכו בזמנו, כי המעבר שלה לטכנולוגיה של מיקרוסופט יושלם בכל 59 המדינות שבהן פועלת החברה עד לרבעון השני של 2012.
יאהו! ביקשה בתחילה לשתף פעולה עם גוגל, אך נאלצה לבחור במיקרוסופט לאחר שהרשויות בארצות הברית לא אישרו שיתוף פעולה בין שתי החברות, מחשש לפגיעה בתחרות.
יצוין, כי יאהו! אוחזת ביותר משליש מהמניות של Yahoo! Japan, והיא בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, אחרי Softbank.
תגובות
(0)