ידע זה כוח: גוגל תקדם מידע על נושאי אנרגיה לגולשים באירופה

בחורף הקרוב יש ציפייה לקושי של רבים באירופה להסיק בתים או להפעיל תנור וכדומה, משום תופעות הלוואי של הפלישה הרוסית לאוקראינה - ביניהן פיצוץ צינור גז עצום בים ● גוגל תסייע להמונים עם מידע מועיל בתחום

מנסה לחמם את החורף גם במשבר האנרגיה הפוקד את אירופה. גוגל. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

תושבי יבשת אירופה עומדים כנראה בפני חורף קשוח במיוחד, בשל עליית מחירי האנרגיה וכשלים באספקת חשמל וגז, שהגיעו כחלק מפלישת רוסיה לאוקראינה. כדי לעזור לאנשים להישאר מעודכנים לגבי הבעיה הזו ולשמור על בטיחותם, גוגל דוחפת כעת לגולשים "מידע רלוונטי ובר מימוש, שיעזור להם לנווט את המשבר הזה ולחסוך באנרגיה", כך הודיעה הענקית האמריקנית באחרונה בפוסט שפרסמה בבלוג שלה.

הפוסט, עליו חתום מאט בריטין, נשיא גוגל באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, נפתח במילים: "אירופה מתכוננת לחורף מאתגר – עם עליית מחירים ולחצים על הרשת האירופית, המונעים מהמלחמה הבלתי חוקית של רוסיה באוקראינה, מה שמניע עוד יותר את הצורך במקורות אנרגיה בטוחים, אמינים, בני קיימא ובמחיר סביר".

בהמשך מציין בריטין כי "אנו יודעים שאבטחת אנרגיה, ובמחיר סביר, נמצאת בראש מעייניהם של רבים ברחבי אירופה כרגע. אנשים פונים לגוגל כדי לשאול שאלות על חיסכון באנרגיה וניהול העלויות שלה. בבריטניה, לפני שנה רק אחד מכל עשרה חיפושים בנושא מחירי אנרגיה היה שאלה של 'למה', 'איך' או 'מתי' – עכשיו זה אחד מכל ארבעה". הוא המשיך וסיפר כי גם "בגרמניה ראינו עניין בחיפוש במגמת שאילתות כמו 'איך לחסוך בגז טבעי', 'עלות חימום' וכיצד לחסוך באנרגיה – בעוד שבבלגיה, החיפושים של 'איך לחסוך בגז' עלו ביותר מ-5,000% מאז התקופה הזו בשנה שעברה".

"מידע רלוונטי ויעיל שיעזור להם לנווט במשבר הזה"

גוגל הסיקה מהמגמות הללו שאנשים מחפשים דרכים חדשות להתעדכן בנוגע לצריכת האנרגיה שלהם, וכיצד לשמור על ההוצאות סביבה מנוהלות באופן נכון. החברה בישרה רשמית, "אנחנו משיקים תכונה חדשה ב-29 מדינות ו-22 שפות ברחבי אירופה, כדי לאפשר לאנשים למצוא מידע רלוונטי ויעיל שיעזור להם לנווט במשבר הזה. לשמור אנרגיה".

החל מלפני מספר ימים, מה-9 בנובמבר, בעת חיפוש מידע הקשור בתחום האנרגיה באירופה, הגולשים "יראו תכונות ייעודיות עם מידע מועיל ואמין". לדוגמה, בעקבות חיפוש אחרי השאילתה 'משבר אנרגיה באירופה' ו'מחירי אנרגיה' במנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין וויו, יוצגו מאמרי חדשות ומידע מקומי, כולל סיוע פיננסי שעשוי להיות זמין, ופעולות מומלצות מטעם סוכנות האנרגיה הבינלאומית, ואלו אמורים לסייע למחפשים לחסוך באנרגיה ובהוצאות סביבה. גוגל הרחיבה כי המידע יכלול פרטים כמו "בין אם זה להנמיך את החום או להתאים את הגדרות הדוד שלכם, תוכלו לראות, במבט חטוף, מידע על חיסכון באנרגיה בביתכם". החברה הדגישה כי פריטי מידע אלו יופיעו לצד תוצאות רלוונטיות אחרות מהרשת הפתוחה.

ההשקה של תכונת משבר האנרגיה היא תוספת נוספת למוצרים ולכלים שגוגל כבר השיקה באירופה, במטרה לעזור לאנושות ללמוד יותר על גישה לאנרגיה אמינה ויעילה במחיר סביר. לדוגמה, מוקדם יותר השנה החברה השיקה עדכונים לכלי הפופולרי שלה, גוגל מפות, שעוזרים למצוא מסלולים חסכוניים יותר בדלק, כדי להפחית את הפליטות והעלויות.

בריטין סיכם את הפוסט וכתב: "הטכנולוגיה יכולה לתרום להתמודדות עם האתגרים העומדים בפני אירופה כיום. אנו נשארים מחויבים לחבר אנשים עם מידע עדכני, רלוונטי וכזה הניתן למימוש, בזמנים שבהם הם זקוקים לו ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים