נשים ומחשבים: טלי לביא, גונג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טלי לביא, מובילת תחום חוויית המשתמש בגונג

טלי לביא, מובילת תחום חווית המשתמש בגונג.

שם ותפקיד: טלי לביא, מובילת תחום חווית המשתמש בחברת גונג (Gong).

החברה מפתחת מוצר מבוסס AI, המנתח את האינטראקציות של אנשי המכירות עם לקוחות ומספק תובנות המסייעות לסגירת עסקאות.

ותק בתפקיד: קרוב ל-20 שנה בתחום ותשעה חודשים בחברת גונג.

תפקידים קודמים: הובלתי את תחום חוויית המשתמש בחברת אפס-פלייר (AppsFlyer) ולפני כן ב-HP Software. בעבר הייתי אחת הנשיאות של ארגון UXPA Israel. כמו כן, הרציתי במספר אוניברסיטאות ומכללות, כולל אוניברסיטת רייכמן, בן גוריון בנגב ותל אביב.

השכלה ושירות צבאי – בצבא שירתתי כמש"קית ת״ש ביחידת מודיעין אוויר. תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בהנדסת תעשייה וניהול עם התמחות בממשקי אדם מחשב. הדוקטורט היה על מערכות אדפטיביות ברכבים בשיתוף עם אוניברסיטת MIT וחברת BMW.

משפחה: נשואה לצביקה ואימא לעמרי (15) ודניאל (13).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

לאחר התואר בפסיכולוגיה חבר טוב המליץ לי על מגמה בתואר שני שנקראת ממשק אדם מחשב (הנדסת גורמי אנוש), שנלמדה כחלק מהנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב. יצרתי קשר עם ראש המחלקה, ומאוד התלהבתי מהתחום המשלב בין פסיכולוגיה וטכנולוגיה. כעבור שנה בתואר לא היה לי ספק שעשיתי את הצעד הנכון ונכנסתי לכל עולם ממשקי האדם-מחשב והתאהבתי בו. לאחר כמה שנים באקדמיה החלטתי לעבור לתעשייה, וכך התחלתי את עבודתי בעולם ההיי-טק.

האם את חושבת שיש אפליה כנגד נשים בתעשייה?

הנתונים הסטטיסטיים מעידים על כך שיש פערים בין גברים לנשים, הן בשכר, הן במספר הנשים בתפקידים טכנולוגיים והן במספר הנשים שמגיעות לעמדות ניהול בכירות. יחד עם זאת, היום בחברות יש מודעות רבה לנושא ורצון לתקן. לי היה מזל לעבוד בחברות שמייחסות חשיבות רבה לשוויון המגדרי ורוצות לתקן ולקדם נשים לתפקידים בכירים. בגונג כל הנושא המגדרי והגיוון באופן כללי בפוקוס מאוד גדול ואנחנו משקיעים בזה מאמץ רב.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני מודה שאף פעם לא נתקלתי באפליה נגדי על רקע היותי אישה, נהפוך הוא – תמיד היו לי מנהלים שדאגו לקדם אותי ונשים אחרות בחברה. יחד עם זאת, כמנהלת שרוצה לקדם נשים נתקלתי לא מעט בהבדלים בין גברים לנשים. בעוד גברים מאמינים שמגיע להם קידום כבר בשלבים די מוקדמים, את הנשים צריך לדחוף הרבה יותר כדי שיאמינו בעצמן ויבינו שהן מסוגלות לנהל. חשוב לי להיות בחברה שבה התרבות הארגונית מקדמת הזדמנויות לנשים ועוזרת למי שצריך להתגבר על מכשולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים