שתי נשים תבעו את אפל: האקסים השתמשו ב-AirTag כדי לעקוב אחריהן

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה בשמן של שתי נשים, הטוענות כי האקסים שלהן השתמשו במכשירי AirTag של החברה כדי לעקוב אחריהן ובכך סיכנו את ביטחונן

יסייע במלחמה נגד גניבת מכוניות בניו יורק. ה-AirTag של אפל.

בקשה לתביעה ייצוגית נגד אפל הוגשה בשמן של שתי נשים, הטוענות כי האקסים שלהן השתמשו במכשירי AirTag של החברה כדי לעקוב אחריהן ובכך סיכנו את ביטחונן.

הבקשה הוגשה בתחילת השבוע בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו בשמה של אישה אחת מטקסס ואישה אחרת בניו יורק, עם דרישה פיצוי כספי לא מוגדר.

אחת הנשים אמרה כי בן זוגה לשעבר הצמיד לכאורה את מכשיר ה-AirTag לצמיג המכונית שלה, ואף נצבע ונקשר בשקית פלסטיק כדי להסוותו.

האישה האחרת, המכונה בתביעה בשם ג'יין דו, אמרה שבעלה לשעבר, שהטריד אותה ועקב אחריה, הניח AirTag בתיק הגב של ילדה, ולמרות שניסתה להשבית אותו, הופיע במקומו עד מהרה אחד נוסף, לפי התלונה.

"גברת דו ממשיכה לחשוש לביטחונה – העוקב הראה עיקשות עקבית להמשיך להשתמש ב-AirTags כדי לעקוב, להטריד ולאיים עליה, וממשיך להשתמש ב-AirTags כדי למצוא את מיקומה של התובעת", נכתב בתביעה. "… היא מבקשת להגיש תביעה זו בעילום שם בשל הסיכון הממשי שזיהויה יחשוף אותה לסיכון מוגבר להטרדה ו/או פגיעה פיזית".

מאפל לא נמסרה תגובה.

אין זו הפעם הראשונה ש- AirTags משמשים לכאורה למעקב לא רצוי. לפני שנה דווח כי משטרת מחוז יורק בקנדה גילתה כי ה-AirTag משמש גנבי רכב לגניבת רכבי יוקרה, ובחודש יוני האחרון דווח על אישה מאינדיאנה שהשתמשה בהתקן כדי לעקוב, ובסופו של דבר גם לרצוח את בן זוגה על רקע רומנטי, לצד דיווחים על מטרידנים שהשתמשו בהתקנים הללו כדי לעקוב אחר נשים.

מוקדם יותר השנה הודיעה אפל, כי הוסיפה אמצעי הגנה נוספים ל-AirTag כדי לצמצם מעקב לא רצוי. בפוסט בבלוג אמרה החברה, כי עבדה עם קבוצות בטיחות וסוכנויות אכיפת החוק כדי למצוא דרכים נוספות לעדכן את אזהרות הבטיחות של ה-AirTag, כולל התראה קולית אם יש חשד שההתקן הקטן עוקב אחר מישהו. "ראינו גם דיווחים על שחקנים רעים שניסו לעשות שימוש לרעה ב-AirTag למטרות זדוניות או פליליות", אמרה אפל. "אנו מגנים בצורה החריפה ביותר כל שימוש זדוני במוצרים שלנו".

אבל התביעה החדשה טוענת, שאמצעי ההגנה הללו עשו מעט כדי להגן על הקורבנות. "בעוד שאפל הוסיפה אמצעי הגנה במוצר ה-AirTag, הם ממש לא מספקים, ועושים מעט, אם בכלל, כדי להזהיר באופן מיידי אנשים שעוקבים אחריהם", נכתב בתביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים