נשים ומחשבים: דפנה אסף, גרות'ספייס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דפנה אסף, מובילת צוות דבאופס ומהנדסת דבאופס בכירה בגרות'ספייס

דפנה אסף, מובילת צוות דבאופס ומהנדסת דבאופס בכירה בגרות'ספייס

שם ותפקיד:  דפנה אסף, מובילת צוות דבאופס ומהנדסת דבאופס בכירה בגרות'ספייס (Growthspace).

ותק בתפקיד: 3 שנים בתפקיד מובילת צוות דבאופס, 9 שנים בתפקיד מהנדסת דבאופס בכירה.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בניהול מערכות מידע. שירות צבאי בתפקיד מנהלת תשתיות מערכות מחשוב בממר"ם.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אני זוכרת את עצמי בתור ילדה מול המחשב הראשון שהוריי הביאו הביתה, ה-386. מאז אני ואחי גדלנו על המחשב. אם זה במשחקים מתוך דיסקטים, ווינדוס 3.11 וה-command line, ולבסוף כשהגיע האינטרנט כל העולם נפתח בפניי. המחשב היה חלק בלתי נפרד מחיי ואפשר לומר שגדלנו ביחד :-)

בצבא שובצתי לממר"ם בתור מנהלת תשתיות מערכות מחשוב. עם תום השירות הצבאי התחלתי לעבוד בתמיכה טכנית, ובמרוצת השנים החלפתי תפקידים תוך כדי למידה וצבירת ניסיון בעוד ועוד תחומים מעניינים, שונים ומגוונים בעולם ה-IT והמחשוב. נגעתי כמעט בכל תחום אחריות שקיים היום בעולם ה-IT בעבור ארגונים שונים העוסקים בעולמות שונים ומעניינים.

הניסיון והידע הרב שצברתי מקנים לי את היכולת לראות את התמונה הרחבה, להיות יצירתית ולתת את הפתרונות המתאימים לכל פרויקט ולכל ארגון וצרכיו, ובכך לייצר תרומה משמעותית עבורו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא בטוחה. אבל אפילו אם ישנה איזו שהיא מידה של אפליה, אני לא מאמינה שהיא הגורם העיקרי שבגללו לא רואים מספיק נשים בתחום. אני מאמינה שהגורם העיקרי הוא חוסר האמונה של נשים ביכולות שלהן ובעובדה שמגיע להן. צריך לעבוד קשה על שינוי האמונה הזו, גם אני הייתי צריכה להבין את זה ולעבוד על זה. ממליצה לכל אחת ואחת לקרוא את הספר "Lean in" של שריל סנדברג (לשעבר סמנכ"לית התפעול של פייסבוק), ואת הספר "Feminist Fightclub" של ג'סיקה בנט. הספרים האלו היוו מקור השראה ועזרה גדולה עבורי בדרכי קדימה.

האם נתקלת באפליה נגדך?

לא נתקלתי באפליה, להיפך. גברים שקיבלו אותי לתפקידים תמיד ראו את הפוטנציאל שבי והאמינו בי. אני חושבת שהעולם הישן מתחלף בדורות חדשים של אנשים, שנמצאים בראש אחר לגמרי – של קבלת האחר ושל הכללה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל

    אכן דפנה עובדת מוכשרת מאוד. ושחקנית טניס שולחן מעולה.

אירועים קרובים