אילון מאסק הוא כבר לא האיש העשיר ביותר בעולם

הוא ירד למקום השני עקב הירידה המתמשכת במניות טסלה ● וגם: טוויטר הורידה מהאוויר לצמיתות חשבון שעקב אחרי מיקומו של המטוס הפרטי של מאסק בזמן אמת

אילון מאסק.

חדשות רעות לאילון מאסק: המיליארדר, שהוא הבעלים בין היתר של טסלה וטוויטר, הוא כבר לא האיש העשיר בעולם, לפי הרשימה של פורבס. ברנרד ארנו עקף אותו, ונכון לכתיבת שורות אלה עומד הונו של מאסק על 174 מיליארד דולר לעומת 184.1 מיליארד לאיש העסקים הצרפתי. ג'ף בזוס וביל גייטס, ששניהם היו האנשים הכי עשירים בעולם, כל אחד בתורו, נמצאים במקומות הרביעי והשישי, בהתאמה. לבזוס יש נכון לעכשיו הון של 114.8 מיליארד דולר ולגייטס – של 106.7 מיליארד.

מאסק נפרד מהתואר הנכסף משום שההון שלו תלוי במידה רבה בביצועים של טסלה. המניות של החברה נפלו בחודש האחרון בכמעט 20%. על פי פורבס, שיעור המניות והאופציות למניות של מאסק בטסלה עומד על כ-25%. יתרה מזאת, שווי השוק של החברה נחתך בשנה האחרונה ביותר מחצי. לכך יש לצרף את העובדה שמאסק קנה את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר – סכום שבחלקו משולם בהלוואות שמניות שלו בטסלה משמשות כביטחונות להן.

חשבון הטוויטר שעקב אחר מיקום המטוס של מאסק – הושעה

חדשות נוספות שמגיעות ביממה האחרונה ממאסק הן שטוויטר שינתה את המדיניות שלה לאחר שהשעתה באופן קבוע חשבון שעקב אחר תנועות המטוס הפרטי של הבעלים החדש שלה. החשבון השתמש לצורך כך במידע שזמין ציבורית. בעקבות זאת, החברה הכניסה לתנאי השימוש שלה איסור על פרסום מיקום של אנשים. זאת, על אף הטענה של מאסק שהוא מחויב לחופש הביטוי בטוויטר.

מאסק צייץ ש-"כל חשבון שבו מצוין המיקום של כל אדם שהוא בזמן אמת \- יושעה, משום שמדובר בהפרת הבטיחות הפיזית. זה כולל גם פרסום של לינקים לאתרים שמפרסמים מידע על מיקום של אנשים בזמן אמת. פרסום מידע על מיקום של אדם שטייל לאן שהוא בעיכוב מה איננו בעיית בטיחות, ולכן זה בסדר".

יש לציין שהחשבון כבר הושעה בחודש שעבר, אולם הוחזר, בעקבות אותה מדיניות חופש ביטוי. אלא שהפעם, מאסק צייץ ש-"עוקב משוגע" תקף מכונית בלוס אנג'לס שבה ישב בנו הצעיר. הוא אף איים בנקיטת צעדים משפטיים נגד ג'ק סוויני, סטודנט ומתכנת צעיר בן 20, שפתח את החשבון, ונגד "ארגונים שתמכו בגרימת נזק למשפחה שלי".

החשבון שהושעה היה פופולרי וצבר יותר מחצי מיליון עוקבים מאז שנפתח ב-2020.

יצוין שגם חשבונו הפרטי של סוויני הורד מהאוויר. בשני המקרים הוא קיבל הודעה שההשעיה בוצעה עקב הפרת המדיניות של טוויטר, כאשר בנוגע לחשבון האישי, בהודעה נכתב כי מדובר בהפרת הכללים הנוגעים ל-"מניפולציה של הפלטפורמה ודואר זבל". זאת, לאחר שסוויני מילא טופס ערעור אונליין על השעיית החשבון שעקב אחרי המיקום של מאסק – אם כי לא ברור האם יש קשר בין הערעור לבין השעיית חשבונו האישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים