ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות חסמו תפקודים של מכשירי בלקברי

השלטונות בריאד הורו לשתי חברות סלולר לחסום את שירותי המסרים המיידיים בבלקברי, ואילו באיחוד האמירויות הורתה רשות התקשורת לחסום את הדואר האלקטרוני, המסרים המיידיים והגלישה באינטרנט במכשירים ● הרשות: "בצורת הפעולה הנוכחית, מאפשרים שירותי הבלקברי למשתמשים לפעול מבלי שניתן יהיה להטיל עליהם אחריות, והדבר מעורר סוגיות משפטיות וחברתיות ויוצר בעיות של ביטחון לאומי"

היה היו. בלקברי.

שתי מדינות במזרח התיכון – ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות – הודיעו, כי יחסמו תפקודים מרכזיים במכשירי בלקברי (Blackberry).

על פי דיווח של רויטרס (Reuters), הרשויות בערב הסעודית הורו לשתי חברות סלולר לחסום את המסרים המיידיים במכשירי הבלקברי.

בנוסף, באיחוד האמירויות הערביות מסרו אתמול (א') הרשויות על כוונתן לחסום את הדואר האלקטרוני, המסרים המיידיים והגלישה באינטרנט במכשירים החל מ-11 באוקטובר. הסיבה לכך היא מחלוקת שקיימת ביחס לאופן שבו מאוחסנים ומועברים הנתונים. על פי הודעה שפרסמה רשות התקשורת של המדינה, "נכשלו המגעים, שהחלו ב-2007, בניסיון להתאים את שירותי בלקברי לתקנות התקשורת של איחוד האמירויות הערביות".

עוד נמסר, כי חלק מהשירותים של מכשירי הבלקברי "חורגים מהמותר בתקנות. הם מיוצאים מיד אל מחוץ לגבולות המדינה ומנוהלים על ידי גוף תקשורת מסחרי. מבין כל המכשירים באיחוד האמירויות הערביות, רק הם פועלים בצורה זו". לדבריהם, "ההחלטה שקיבלנו נובעת מכך שבצורת הפעולה הנוכחית, מאפשרים שירותי בלקברי למשתמשים לפעול מבלי שניתן יהיה להטיל עליהם אחריות, והדבר מעורר סוגיות משפטיות וחברתיות ויוצר בעיות של ביטחון לאומי".

מההחלטה יושפעו חצי מיליון משתמשי הבלקברי באיחוד האמירויות הערביות.

לא ניתן היה לקבל תגובה מדובר RIM – החברה המייצרת את המכשירים.

הסכסוך בין RIM לחברת הסלולר Etisalat, שנמצאת בבעלות ממשלת איחוד האמירויות הערביות, החריף בשנה שעברה, כאשר Etisalat עודדה את משתמשי הבלקברי להתקין "טלאי לשיפור הביצועים". טלאי זה הוגדר על ידי RIM כ-"תוכנת ריגול שעלולה לאפשר גישה ללא אישור לנתונים פרטיים שמאוחסנים בטלפון החכם". Etisalat הכחישה את הטענה, ואילו RIM פרסמה הוראות להסרת הטלאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים