ממשל ביידן הפסיק לאשר לחברות אמריקניות לסחור עם וואווי

משרד המסחר והתעשייה בוושינגטון סגר את הצוהר האחרון שנותר לשיתוף פעולה בין חברות אמריקניות לחברה הסינית, שמהבחינות האחרות מוחרמת על ידי ארצות הברית כבר כמה שנים

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

ממשל ביידן מחריף עוד את הצעדים נגד וואווי: משרד המסחר והתעשייה של ארצות הברית הפסיק לאשר לחברות אמריקניות למכור את מוצריהן ליצרנית התקשורת והטלפונים הסינית. מדובר בעוד שיא במלחמת הסחר שמתנהלת בין ארצות הברית לסין, במיוחד בגלל החששות האמריקניים מהתלקחות צבאית סביב טייוואן.

וואווי מוחרמת על ידי האמריקנים כבר כמה שנים בכל מה שקשור לציוד תקשורת מתקדם, במיוחד של הדור החמישי. זאת, בעקבות טענות שהמוצרים שלה משמשים לריגול על ידי המשטר הסיני וכי היא מנהלת שיתוף פעולה צמוד עם השלטון בבייג'ינג. יש לציין שוואווי והממשלה הסינית מכחישות את הטענות הללו.

מאז 2019 וואווי גם לא יכולה למכור את הטלפונים שלה בארצות הברית. מדינות רבות בעולם הלכו יד ביד עם הממשל האמריקני ואוסרות אף הן על הכנסת ציוד תקשורת וטלפונים של החברה.

עם זאת, עד עתה, מתוך סוג של רצון כן לשמור במצב תפעולי את הקיים, חברות אמריקניות שונות קיבלו אישור, שחודש מעת לעת, לעבוד עם וואווי ולמכור לה מוצרים, כל עוד הם לא מקדמים את הפיתוחים שלה. כעת, כאמור, זה כבר לא קורה – ולא יקרה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים