עוד קרן אקטיביסטית, חמישית – משקיעה בסיילספורס

Third Point משקיעה בענקית ה-CRM בענן, ומחלישה עוד יותר את מעמדו של מארק בניוף, מייסד ומנכ''ל החברה

קרן נוספת משקיעה בסיילספורס

לסיילספורס (Salesforce) יש עוד משקיע אקטיביסט: Third Point מצטרפת למשקיעים אקטיביסטים אחרים בחברה, מה שעלול לאיים עוד יותר על מעמדו של המייסד והמנכ"ל מארק בניוף.

קרן Third Point יושבת בניו יורק, ובראשה עומד המנכ"ל והמייסד שלה, דן לואב. לפי הוול סטריט ז'ורנל, זוהי קרן ההשקעות האקטיביסטית החמישית אשר משקיעה בענקית ה-CRM בענן. היא מצטרפת להשקעות קיימות של: Starboard Value, ValueAct Capital Partners, Inclusive Capital – בהובלת ג'ף אובן, ולקרן ההשקעות Elliott Investment Management, הנודעת באקטיביות שלה.

כמו קרנות אקטיביסטיות נוספות, גם Third Point השקיעה בעבר בכמה חברות ענק ודחפה בהן לשינויים מפליגים, בהן Walt Disney, Campbell Soup ו-Shell. בשנת 2020 הקרן אף השקיעה באינטל (Intel) והייתה מעורבת בעזיבתו של מנכ"ל ענקית השבבים הקודם, בוב סוואן.

לפני ימים אחדים פרסמנו, כי נמשכת ההשתלטות החצי-עוינת של אליוט על סיילספורס בעקבות השקעה של מיליארדים מטעם אליוט בחברה. את סוף המהלך אין לדעת, אבל לאור התנהלות הקרן בעבר, יש להניח כי יקרו שני מהלכים: עוד פיטורים בענקית ה-CRM בענן, והדחת בניוף, מייסד החברה.

קרן ההשקעות האקטיביסטית אליוט, המנהלת השקעות בסך 55 מיליארד דולר, ידועה כמי ש"עשתה סדר" בלא מעט חברות טק בעבר, כשכפתה עליהן פיטורים מסיביים והביאה מנהלים מטעמה לחברות שבהן השקיעה.

לסיילספורס ימונו שלושה חברי דירקטוריון חדשים ב-1 במרץ, מינוי מטעם אליוט – ומנגד, ההנהלה תאבד שני חברים ותיקים. זאת, כעוד עדות להשפעה ההולכת וגדלה של המשקיעים האקטיביסטים על דירקטוריון החברה. במסמכים הרשמיים שהגישה סיילספורס, היא כינתה את השינויים במועצת המנהלים שלה באופן המכובס "תהליך

לאחר ההשקעה של מיליארדים של אליוט בסיילספורס, האנליסטים היו תמימי דעים כי "ההשקעה תביא לכך שסיילספורס תימצא תחת לחץ לבצע קיצוצים, או אפילו שינויים משמעותיים במודל העסקי שלה".

אחד האנליסטים כתב כי "כל פעם שמישהו כמו אליוט משקיע בחברה, הוא דוחף לשינויים מבניים עם פיטורים פוטנציאליים. מנהיגי החברה המושקעת נוטים לאבד שליטה כאשר סוג כזה של משקיעים אקטיביסטים מעורב. זה הולך להיות שינוי גדול עבור בניוף. הוא יצטרך להתאים את החברה על סמך השינויים שאליוט תרצה".

סיילספורס איבדה כמעט מחצית מערכה (48%) בשנה החולפת, כאשר המניה שלה, שהחלה את 2022 במחיר 255.01 דולר, הגיעה אל סוף השנה כשמחירה 132.59 דולר. כך, שווי השוק הכולל של ענקית הענן צנח מ-250.3 מיליארד דולר בתחילת 2022 ל-132.6 מיליארד בסופה.

ההשקעה של אליוט מגיעה לאחר שסיילספורס הודיעה מוקדם יותר החודש כי תפטר 7,000 עובדים, נתון המשקף 10% מכוח העבודה שלה. טיילור, המנכ"ל המשותף ששימש בתפקידו במשך שנה בלבד, עזב בימים אלה את החברה והותיר את בניוף כמנכ"ל יחיד – לאחר שנתגלעו סכסוכים בין השניים.

במהלך השנים האחרונות השקיעה אליוט מיליארדי דולרים בכמה חברות: EMC, סיטריקס (Citrix), טיבקו (Tibco), ג'וניפר (Juniper Networks), ברוקייד (Brocade) ו-ריברבד (Riverbed Technology). המהלכים שלה בכלל החברות שבהן השקיעה היו זהים ונועדו לייעל את התפעול, להפחית עלויות ולשפר את מצבן הכספי, ובכך להשיב יותר כסף לבעלי המניות. אנשי אליוט רכשו מספיק מניות בחברות אלו ואחרות כדי להפוך למשקיעים העצמאיים הגדולים שלהן, ובכך תפסו עמדת השפעה על ניהולן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים