נשיא ומנכ"ל HP, מארק הארד, הודח מתפקידו על רקע תלונות בגין הטרדה מינית וזיוף הוצאות

גורם משפטי חיצוני שבדק את הפרשה קבע, כי להארד היו יחסים עם המתלוננת - שעבדה עבור החברה כקבלנית חיצונית בתחום השיווק ● כממלאת מקומו של הארד מונתה קת'י לסג'ק, מנהלת הכספים של HP ● HP מיהרה להרגיע את המשקיעים והודיעה, כי לפרישתו של הארד לא תהיה השפעה מהותית על פעילות החברה

זעזוע בצמרת HP: מארק הארד, נשיא ומנכ"ל החברה, נאלץ להודיע על התפטרותו אמש (ו') בעקבות חקירה המתנהלת נגדו בחשד להטרדה מינית שביצע לכאורה בעובדת חיצונית שעבדה עם HP בתחום השיווק. כמו כן, חשוד הארד שזייף דו"חות הוצאות על מנת להסתיר את הפרשייה.

החקירה נוהלה על ידי גורם משפטי מחוץ לחברה בידיעת מועצת המנהלים שלה בעקבות תלונה שהוגשה בנושא. פרטי המתלוננת לא ידועים. מסקנות החקירה אמנם העלו, כי התנהגותו של הארד לא חרגה מהקודים ההתנהגותיים ב-HP מאחר ומדובר בעובדת חיצונית, אך היא חרגה מכללי ההתנהגות העסקית של HP – כפי שנכתב בהודעת החברה.

כממלאת מקומו של הארד מונתה מנהלת הכספים של HP, קת'י לסג'ק, שתכהן בשני התפקידים עד שימצא מחליף קבוע. "כמי שמכירה היטב את החברה, מעולם לא היה לי ביטחון רב יותר בעתידה", מסרה לסג'ק.

HP גילתה את הפרשייה לראשונה כאשר היועץ המשפטי החיצוני קיבל ב-29 ביוני מכתב תלונה. מיד לאחר מכן הורתה מועצת המנהלים לפתוח בחקירה מיידית. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו אתמול, כי החקירה גילתה שהארד ניהל מערכת יחסים קרובה עם המתלוננת, ולא דיווח על כך למועצת המנהלים. היועץ המשפטי אמר, כי בשלב זה הוא לא מעוניין לחשוף את שמו של הקבלן עבורו עבדה המתלוננת.

כמו כן, נבדקו חשדות לפיהן שולמו למתלוננת סכומי כסף תמורת עבודה שלא נעשתה מעולם. על פי החשד, הארד ניסה להסתיר זאת. לטענת היועץ המשפטי החיצוני, מדובר בהתנהגות לא נאותה ושיפוט לקוי של מנכ"ל.

על בסיס ממצאים אלו, החליטה מועצת המנהלים של החברה להדיח את הארד מתפקידו. ב-HP אמרו, כי הסיבה להדחת המנכ"ל אינה סכומי הכסף ששולמו או לא שולמו לקבלן, אלא התנהגותו הלא נאותה לכאורה והעובדה שלא דיווח למועצת המנהלים על התנהלותו בפרשה זו. "מדובר בערכים של שקיפות ויושר", אמרו גורמים במועצת המנהלים.

HP מיהרה להרגיע את המשקיעים והודיעה, כי לפרישתו של הארד לא תהיה השפעה מהותית על פעילות החברה. כמו כן, צוין, התשלומים לכאורה לאותו קבלן לא משפיעים על אמינות הדו"חות שהגישה HP.

לצד הערכות ומחמאות שקיבל הארד על פעילותו בחברה והצלחותיו הלא מעטות, דאגו גורמים בהנהלת HP להסיר את הכתם מעליהם ולציין, כי "הארד אינו האחראי היחיד להצלחות החברה".

טרם ידוע על פתיחת חקירה משטרתית או האשמות פליליות שהוגשו נגד המנכ"ל המודח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים