Google Play תודיע האם אפליקציה שאתם רוצים להוריד גורמת בעיות

האלגוריתם שהחברה בודקת בימים אלה לא בוחן בעיות אבטחה, אלא האם אפליקציה שהמשתמש מבקש להוריד יכולה להתרסק או לקפוא ● המטרה: לגרום למפתחים של אפליקציות שלא עודכנו זמן רב לעשות זאת

Google Play.

גוגל התחילה להשתמש באלגוריתם חדש, שבוחן ביצועים של אפליקציות בחנות היישומונים שלה, Google Play. האלגוריתם בוחן האם אפליקציה שמשתמש עומד להתקין בטלפון שלו יכולה לגרום בעיות. במקרה שכזה, היא מציגה למשתמש הודעה מתאימה, שמספרת לו על כך.

מדובר בתכונה שהמטרה שלה היא לזהות אפליקציות שיכולות להתרסק או לקפוא פה ושם, אפילו למספר שניות, וכך לתסכל את המשתמשים. לא מדובר באפליקציות פוגעניות מתחילה, אלא כאלה שאושרו בזמנו בידי גוגל אך לא עודכנו זמן רב, לדוגמה. המטרה העיקרית היא לגרום למפתחים לעדכן את האפליקציות שלהם בחנות.

גוגל עושה זאת על ידי איסוף מידע ממכשירי המשתמשים ובודקת כיצד האפליקציה פועלת בכל טלפון בנפרד. עם זאת, לא ברור האם מדובר רק באפליקציות ישנות ובמכשירים יחסית ותיקים בשוק, או באופן כללי, אבל אם ההתרסקויות של אפליקציה במכשיר מסוג מסוים חוצות את קו ה-8% מההרצות, ההודעה תתחיל להופיע באותו מכשיר בכל פעם שיהיה משתמש שירצה להתקין את אותו יישומון. הנוסח של ההודעה הזו הוא: "נתונים שנאספו באחרונה ממכשירים דומים מראים שייתכן שאפליקציה זו תפסיק לעבוד במכשיר שלכם".

גם במקרה הזה מדובר בתכונת בטא, שעדיין מצאת בבדיקה, והיא טרם שולבה באפליקציה של Google Play.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים