אפל מצטרפת לגל הפיטורים: תצמצם מספר משרות קטן

מדובר בקיצוצים הפנימיים הראשונים שעורכת ענקית ה-iPhone, מאז החל המאמץ העולמי של חברות הטק להידוק חגורות בשנה שעברה

תיכנס השנה למירוץ ה-GenAI, ובענק. אפל.

עד כה אפל לא לקחה חלק בגל הפיטורים העכשווי ששוטף את חברות הטכנולוגיה הגלובליות. אבל היום (ג') המצב הזה משתנה, כשהחברה הודיעה על קיצוץ קטן בכוח האדם שלה.

הימנעותה של אפל מפיטורים עד היום הבדילה אותה מהרבה חברות טכנולוגיה גדולות, שכידוע הכריזו והוציאו לפועל קיצוצים מאסיביים בחודשים האחרונים, בשל מה שהן תיארו כצמצום בהוצאות עקב מצב כלכלי לא ודאי וחששות ממיתון עולמי.

עם זאת, על פי דיווחים אחרונים, אפל החלה כעת בסבב מצומצם של פיטורים ארגוניים בתוך צוותי הקמעונאות הארגונית שלה. המספר המדויק של האנשים שנפגעו אינו ברור, וגם לא ידוע אם ביניהם נכללים עובדי החברה בישראל, אך מסתמן כי הסבב המדובר יהיה "כנראה כקטן מאוד", כך לפי דיווחה של בלומברג.

יצוין כי אפל מציגה את המהלך כדרך לשיפור פעילותה ולא ככזה שנועד לקיצוץ בהוצאותיה.

החברה כבר עדכנה את העובדים שנפגעו ובישרה להם שהם יכולים להגיש מועמדות לתפקידים אחרים בחברה עד סוף השבוע. בנוסף הענקית מקופרטינו מציעה למפוטרים שלא יצליחו למצוא להם משרה אחרת בשורותיה, עד ארבעה חודשי פיצויי פיטורים.

כאמור, אלו הם הפיטורים הראשונים של עובדים במשרה מלאה באפל מאז שהחלו הקיצוצים הטכנולוגיים הגדולים, שבהם לקחו חלק חברות ענק רבות, בהן אמזון, גוגל, מיקרוסופט ומטא. עם זאת, מהדיווחים העולמיים ניתן ללמוד כי החברה מפחיתה עלויות בדרכים אחרות, כמו פיטורי עובדי קבלן, השארת כמה משרות שזה עתה נפתחו לא מאוישות, האטה בגיוס עובדים למחלקות מסוימות, דחיית מענקים ובונוסים, צמצום תקציבי נסיעות, דחייית פרויקטים גדולים וכדומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים