טוויטר תאפשר לאתרי חדשות לגבות כסף לקריאת מאמר בודד

איל הטק אילון מאסק, הבעלים ומנכ"ל הרשת המצייצת, הודיע על השינוי, שיחל כבר בחודש הקרוב, ויאפשר למשתמשים לצרוך תוכן ספציפי בתשלום וזאת בלי החובה להיות מנוי לאתר ● המשתמשים מבקרים כמו גם מחמיאים לרעיון

תאפשר תשלום פר-מאמר חדשות. טוויטר.

הבעלים והמנכ"ל הנוכחי של טוויטר, אילון מאסק, הודיע אתמול (ש') כי הפלטפורמה החברתית תחת ניהולו תאפשר לאתרי חדשות לחייב משתמשים על כל מאמר שיצרכו מקישור שיתפרסם בציפור הכחולה – בלחיצה אחת.

התכונה החדשה – שתושק ממש בקרוב, בחודש מאי, כך לפי מאסק – תאפשר למשתמשים שלא נרשמו למנוי חודשי לאתר לשלם מחיר מסוים קבוע (וגבוה יותר) פר-מאמר. הכיוון החדש המסוים יאפשר לגולשי טוויטר, כאשר ירצו לקרוא תוכן רק מדי פעם ולא במסגרת תשלום קבוע, לצרוך אותו באופן אקסלוסיבי.

מאסק: מהלך מנצח הן לציבור והן לארגוני התקשורת

"הדבר יאפשר למשתמשים שלא נרשמו למנוי חודשי לשלם מחיר גבוה יותר לכל מאמר, כאשר הם רוצים לקרוא מאמר מדי פעם", צייץ יזם הטק והוסיף: "זה אמור להיות win-win גדול עבור השניים – ארגוני המדיה והציבור".

מאסק ציין בהודעתו כי התוכנית החדשה תתחיל לפעול במאי, אך לא סיפק פרטים אודות התמחור המדויק שלה, וכמובן שלא חשף מה העמלה שתגזור לעצמה טוויטר מהמצב החדש.

ניכר כי גם המהלך הזה הוא תוצר של מאמציו של המולטי-מיליארדר לייצב את טוויטר ולהפוך אותה לרווחית. בנוסף, אתרי המדיה נאבקים מזה שנים בניסיון לגבש תוכניות מנוי שיכסו על העלויות התפעול שלהם, בעידן שבו הגולשים התרגלו לצרוך בלי כל בעיה חדשות אונליין בחינם. לפיכך אפשר להבין מדוע מאסק סבור כי מדובר במהלך מנצח.

ואולם, להודעתו זו של מאסק כבר היו לא מעט תגובות בטוויטר, שכללו התנגדויות שונות, אפילו לעצם הרעיון שצריכת תוכן חדשותי אמורה לעלות כסף.


הגישה למאמר מסוים בתשלום, לדברי מבקרי הרעיון, עלולה לעודד לבלוב של תחום הקליק-בייטס – כתבות בעלות כותרות "מפתות", שרק מעוניינות למשוך את הגולשים להיכנס אליהן, אך בפועל הן בעלות תוכן דל וסתמי ומקדמות פרסומות או תכנים אחרים שמגיעים איתן.

בנוסף, כך טענו כמה מגיבים, התוכנית יכולה להעדיף מפרסמים גדולים על פני קטנים. ולסיום, היו מי שטענו כי לא ברור האם גם הכתבים יוכלו להיות מתוגמלים יותר עקב הלחיצה על תוכן שייצרו – או רק אתרי וקבוצות החדשות.

יצוין כי ביום ו', לפני החדשות הללו, מאסק בישר גם ש-מי שיהיה בעלים של מנוי Twitter Blue במשך שנה, יקבל בשנה השנייה 10% הנחה בדמי המנוי שלו. המנוי, שהפלטפורמה מציעה כיום ב-8 דולר בחודש (או 300 שקלים בשנה) מספק בין השאר למשתמשי טוויטר – מלבד ה-וי הכחול שמאמת את זהותם – אפשרות לצייץ באריכות ולהוסיף תוכן וידיאו נרחב לפרסומיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים