גם גרטנר מעדכנת את התחזית: צופה שההוצאות בשוק ה-IT יגדלו ב-2010 ב-2.9% בלבד

על פי גרטנר, סך כל ההוצאה על IT יעמוד השנה על 2.3 טריליון דולרים ● בתחילת השנה חזתה החברה, כי הוצאות אלה יגדלו ב-4.1% ● גרטנר אף ממליצה לספקים להמשיך להיערך לגידולים נוספים בביקושים עד 2014, אולם עליהם גם לקחת בחשבון שעלולים לחול עד אז שינויים בלתי צפויים בכלכלה העולמית, שאם יקרו - יאטו את קצב הגידול

יומיים לאחר ש-IDC עדכנה את התחזית באשר להוצאות הצפויות בשוק ה-IT במהלך 2010, גם גרטנר (Gartner) עושה זאת. על פי התחזית העדכנית של החברה, הוצאות אלה יגדלו במהלך השנה הנוכחית רק ב-2.9%. זאת, לעומת ההערכות שפרסמה גרטנר בתחילת השנה, שחזו גידול של 4.1%. על פי החברה, סך כל ההוצאה על IT יעמוד השנה על 2.3 טריליון דולרים.

עם זאת, גרטנר מדגישה, כי ההתאוששות מהמיתון נמשכת במלוא הקצב, והיא באה לידי ביטוי בכל השווקים הוורטיקאליים. החברה צופה, כי בשווקים אלה צפוי גידול של 2.8% בהוצאות במגזרי הבנקאות ואבטחה, וכי אלה יעמדו על 390,488 מיליון דולרים. עוד חוזה החברה, כי ההוצאות על תקשורת ושירותי מדיה יעמדו על 392,506 מיליון דולרים – עליה של 3.6% לעומת 2009.

קנת בראנט, מנהל המחקר של גרטנר שפרסם את התחזית, אמר השבוע בדובאי, כי החברה ממליצה לספקים להמשיך להיערך לגידולים נוספים בביקושים עד 2014, כפי שהומלץ בתחזיות המקוריות, אולם בנוסף, עליהם לקחת בחשבון שעלולים לחול עד אז שינויים בלתי צפויים בכלכלה העולמית, שאם יקרו – יאטו בשנים מסוימות את קצב הגידול. על כן, אמר, טוב יעשו הספקים והיצרנים אם יעקבו בהתמדה אחר הכלכלה העולמית והשפעותיה על IT .

כך, למשל, על פי בראנט, במקביל להערכות לגידולים, על הספקים להיערך למצב שבו בשנה הבאה קצב הגידול יהיה אפס, בגלל אירועים לא צפויים. "השורה התחתונה", אמר, "היא שצריך להיות ערניים ולהיערך לשני מצבים קיצוניים".

בד בבד, בראנט ייעץ לספקים להמשיך ולהציע גם בשנה הבאה אופטימיזציה של ההוצאות בארגונים – פתרונות שאותם הם יחפשו גם ב-2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים