"ארגונים צריכים מצפן – לטיפול מעמיק בנתונים"

כך לדברי פטרה ג'נר, מנכ''לית ספלאנק לאזור EMEA וסגנית נשיא בכירה בחברה, שאמרה כי הנתונים הם הכלי שמשקף בפני המנמ"רים דפוסים של מתקפה, או בעיה תפקודית ובכך מעניקים לאנשי ה-IT יכולות פרו-אקטיביות להגנה

פטרה ג'נר, מנכ''לית ספלאנק לאזור EMEA וסגנית נשיא בכירה.

"העולם מצוי בכאוס, וכך גם ענף ה-IT. העובדה היחידה שבטוחה היא, שהמידע הארגוני רק יילך ויגדל. כעת, מה שנדרש הוא טיפול מעמיק בנתונים לטובת צמיחה עסקית. ארגונים צריכים מצפן לטיפול בנתונים. אלה שיידעו 'להקשיב' למידע, לאגד אותו בפלטפורמה אחת ולהפיק ממנו תובנות שיתורגמו להחלטות מניעות לפעולה ומבוססות מידע – הם שישרדו", כך אמרה פטרה ג'נר, מנכ"לית ספלאנק (Splunk) לאזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) וסגנית נשיא בכירה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה ג'נר, כי "בכל ארגון, הציפיה מהמנמ"רים זהה: לייצר חוסן. הן תפקודי-תהליכי, משמע 'לשמור על האורות דלוקים' ולא לתת למערכות ליפול והן בהיבט הסייבר". למשל, ציינה, "אם לארגון יש אפליקציה שלפתע 'נתקעה', נדרש לגלות את סיבת השורש לחוסר התפקוד שלה. יש לכך משמעויות כספיות. סיבת השורש תשקף למנהלי ה-IT האם המדובר בבעיה תהליכית, או מתקפת סייבר. גם בסייבר, הנתונים הם המפתח: חשוב לגלות את הסיבה במהירות, כדי לצמצם את נזקי המתקפה, ולהשיב את פעילות הארגון לשגרה במהירות. לכן חשוב ניטור מתמיד, לבניית תשתית אמינה ויציבה".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"הנתונים", הסבירה ג'נר, "הם נכס ארגוני במובנים רבים, ובמקרה שלנו, הם הכלי שיענה לשאלה על מקור הבעיות. הנתונים ישקפו בפני המנמ"רים דפוסים שונים שיעידו על מתקפה, או בעיה תפקודית – ואז ניתן יהיה לשלוח התראה. כך, אנשי ה-IT יקבלו יכולות פרו-אקטיביות להגנה על האזורים הקריטיים בארגון. אנו תומכים במנמ"רים ומאפשרים להם לנתח בצורה מדויקת, ב'פינצטה', את הנתונים – ולהפוך את הארגון למאובטח יותר".

"החברה", ציינה, "פיתחה פלטפורמת נתונים ארגונית, המאפשרת לחבר מקורות מידע רבים, לרבות נתונים מובנים ובלתי מובנים – באופן מיידי, בלא הכנה מראש של המידע. אנו מייצרים ניתוח תהליכי, מהתשתיות ועד השכבה העסקית, תוך שילוב מנגנוני לימוד מכונה, ML. בדרך זו ניתן ליצור קורלציות בין שכבות התשתיות, שכבות הביניים והשכבה האפליקטיבית, ולהבין מה קורה בחיבור ביניהן. כך ניתן להבין את התפקוד של התהליכים השונים במערכות הארגון, כדי לוודא רציפות תפקודית, למנוע צווארי בקבוק ולזהות אירועי סייבר – על ידי אספקת תובנות למנהלי ה-IT. אנו מטפלים בנתונים בכל עת: ניתן לחקור ולפעול על נתונים במהירות – בזמן אמת או על מידע היסטורי. ספלאנק מספקת מגוון תובנות מעשיות בכל הנוגע ל- סייבר, IT, DevOps וחיסכון כלכלי".

לדבריה, "95% מארגוני פורצ'ן 100 הם לקוחות ספלאנק. מאות לקוחות אנטרפרייז חדשים מצטרפים מדי רבעון, והחברה ממשיכה לצמוח בכל רבעון". ג'נר ציינה, כי "אני מכירה את השוק הישראלי היטב, בין השאר כי בעברי עבדתי בצ'ק פוינט. ישראל מהווה שוק חשוב עבורנו, ואנו מצליחים פה מאוד: הסניף המקומי מדורג במקום גבוה בין עשרות המדינות שבאחריותי. עם הלקוחות פה נמנים כל הגופים הגדולים במגזר הפיננסי, גופים ממגזר הביטחון, משרדי ממשלה, חברות טלקום, היי-טק, עוד.

"מנהיגות מודרנית – מכילה ומכלילה"

ג'נר השתתפה היום (א') באירוע נשים ללקוחות החברה, שנערך בתל אביב. לדבריה, "שילוב נשים בתעשייה הוא נושא כואב, הדורש טיפול מעמיק. לצערי, עדיין ישנם ארגוני IT רבים שפועלים באופן תובעני, וכך נשים מתקשות לשמור על האיזון משפחה-עבודה, כי האווירה בארגון עדיין לא מספיק מכילה. במהלך הקריירה שלי הייתי עדה לכך שנשים רבות נאלצו לעצור את הקריירה שלהם".

"המיקוד בנשים הוא לחלוטין באחריות של הארגונים. הם נדרשים לספק מגוון הטבות כדי לסייע לנשים שלא להיפגע, למשל, לספק ימי חופשה עודפים, לעודד את בני הזוג להיות שותפים להורות באופן מעמיק. צריך לייצר אווירה שבה אישה לא תחשוב פעמיים האם לצאת לחופשת לידה של תשעה חודשים או שנה, שמא מקומה ייתפס".

"ארגונים נדרשים למנהיגות מודרנית", סיכמה ג'נר, "שתדע לשלב באופן מוכלל את כל סוגי העובדים, מוותיקים כמוני ועד דור ה-Z. על המנהלים.ות לבנות סביבה מכילה וכוללת, אמינה ומכבדת, שבה כל סוגי העובדים, מכל מין, מוצא, גזע ורקע יקבלו סיכוי שווה להתנעת הקריירה שלהם, בלא כל הטיות, מודעות ובלתי מודעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים