פרטנר: קצב אימוץ הסיבים האופטיים עלה, הרווחיות ירדה

ברבעון הראשון של השנה התחברו 26 אלף מנויים לסיבים האופטיים של פרטנר וכיום עומד מספרם על 325 אלף - הנתון הגבוה ביותר בשוק ● הכנסות החברה גדלו ב-1% והרווח הנקי ירד ב-28%, עקב גידול ניכר יותר בהוצאות

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות מעורבות: קצב אימוץ הסיבים האופטיים של החברה עלה והיה הגבוה ביותר מאז השקת הפעילות ב-2017, וההכנסות גדלו במקצת, בעוד שלצד זה, הרווח הנקי רשם ירידה בולטת.

מספר מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר גדל ברבעון הראשון ב-26 אלף והוא עומד, נכון להיום, על 325 אלף – מספר לקוחות הסיבים הגבוה בשוק. אלא שהחברה לא מסתפקת בזה ומשיקה חבילות אינטרנט פייבר ב-69 שקלים לחודש, לשלושת החודשים הראשונים, הטבת מגדיל טווח והתקנה ללא תשלום בבניינים. פרטנר תעלה הערב (ג') קמפיין שיקדם את החבילה החדשה, עם השיר יום יבוא, במקור של רותי נבון, ובכיכובו של הפרזנטור שלה – סטטיק, שגם כתב מילים חדשות ללחן של השיר, יחד עם משרד הפרסום מקאן.

סטטיק בקמפיין החדש של פרטנר.

סטטיק בקמפיין החדש של פרטנר. צילום: גבע טלמור

בסיס מנויי האינטרנט של פרטנר הגיע בתום הרבעון ל-421 אלף – צמיחה של 34 אלף מנויים בהשוואה לרבעון הראשון של 2022 ושל 6,000 מנויים מהרבעון הקודם. כ-74% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. לעומת זאת, בסיס מנויי הטלוויזיה הסתכם ב-217 אלף – ירידה של 1.4%, וזה של מנויי הסלולר ירד ב-11.6% ל-2.707 מיליון. בפרטנר אומרים שהקיטון נובע מכך שבסוף 2022 החברה ביצעה שינוי במדיניות ספירת המנויים, שהוביל לגריעתם של 283 אלף מנויי סלולר מהמצבת הכוללת. זאת, לצד ירידה נטו של 59 אלף מנויי משרד החינוך, שמלכתחילה הצטרפו לתקופה מוגבלת. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר הסתכם ב-7.5%, בהשוואה ל-7% ברבעון המקביל אשתקד ול-10.5% ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.

ולתוצאות הכספיות

פרטנר הציגה בשלושת חודשי הרבעון הראשון של השנה גידול של 2.9% בהוצאות ל-805 מיליון שקלים ועלייה של 1% בלבד בהכנסות ל-862 מיליון. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת שירותים עלו ב-3% ל-709 מיליון שקלים ואלה שהגיעו ממכירת ציוד ירדו ב-7% ל-153 מיליון. העלייה הגדולה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות פגעה בכל סעיפי הרווחיות: הרווח הנקי צנח ב-28% ל-28 מיליון שקלים, ה-EBIDTA ירד ב-5% ל-245 מיליון, הרווח הגולמי פחת ב-4% ל-182 מיליון וזה התפעולי רשם ירידה של 21% ועמד על 57 מיליון. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-10.7% ל-145 מיליון שקלים ואלה הגולמיות – ב-2% ל-680 מיליון.

היקף החוב נטו הסתכם ב-660 מיליון שקלים – ירידה של 60 מיליון, או 8.33%, בהשוואה ל-720 מיליון בתום הרבעון הראשון של 2022.

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, אמר כי החברה "ממשיכה להוכיח את עוצמתה בתחום הסיבים, עם מערך מכירות חזק ויעיל. אנחנו מתמקדים בהמשך פיתוח התשתיות עבור לקוחותינו ובחיזוק המערכים הפנימיים. במקביל, אנחנו ממשיכים בתוכניות שלנו למקסום פוטנציאל הצמיחה בכלל ערוצי הקשר עם הלקוחות במגזרים הפרטי והעסקי. מניסיוננו, תהליכים אלה יפגשו את התוצאות שאנחנו מכוונים אליהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים