יבמ רוכשת את Unica תמורת 480 מיליון דולרים במזומן

החברה הנרכשת מספקת תוכנה ושירותים לפי דרישה לניתוח מסעות שיווק והכנת מסעות שיווק ממוקדים ● הרכישה של Unica נועדה לשפר את מעמדה של יבמ בתחרות מול SAS ,Teradata ואדובי

יבמ (IBM) הודיעה ביום ו' כי הגיעה להסכם על רכישת Unica Corporation, חברה מוולתהם, מסצ'וסטס שמספקת תוכנה ושירותים לפי דרישה לניתוח מסעות שיווק והכנת מסעות שיווק ממוקדים. יבמ תשלם תמורת Unica כ-480 מיליון דולרים במזומן, והעסקה מותנית באישור בעלי המניות של החברה הנרכשת.

הטכנולוגיה של Unica מסייעת, בין השאר, לצפות מראש העדפות של לקוחות ולפתח מסעות שיווק אישיים. הטכנולוגיה אמורה להשלים טכנולוגיות של חברות שרכשה יבמ קודם לכן – ILog (כללים עסקיים ומיטוב), SPSS (ניתוח), Sterling Commerce (ניהול הזמנות) ו-Coremetrics (ניתוח באינטרנט).

"חברות משקיעות כיום יותר בטכנולוגיות למיכון וניהול התהליכים של תכנון השיווק ושיווק בפועל", אמר קרייג הנימן, מנהל פתרונות לענפי תעשייה בחברת יבמ. "השילוב בין הטכנולוגיה של Unica לטכנולוגיות של ILog, SPSS, Sterling Commerce ו-Coremetrics משלים את חוליות השרשרת – מהתכנון של מסעות השיווק ועד לניהול ההזמנות ומרכזי ההפצה".

לחברת Unica למעלה מ-1,500 לקוחות ובהם החברות בסט-ביי, Starwood, אי-ביי (eBay) ו-US Cellular. לדברי המנכ"ל יוצ'ון לי, תוכנת Unica Enterprise ושירותי Unica On-Demand משמשים לא רק חברות גדולות אלא גם עסקים קטנים ובינוניים שמבקשים לעשות שימוש יעיל יותר בתקציבי השיווק הזמינים.

"ארגונים ברחבי העולם משקיעים מדי שנה כשני טריליון דולרים בשיווק, ומרבית הסכום יורד לטמיון", על פי לי, שיצטרף ליבמ ויוסיף לנהל את Unica. "על סמך היסטוריית הרכישות של הלקוחות והתנהגותם, אנו יכולים להבין מה הם מחפשים באמת".

בחברת בסט-ביי נעזרים בתוכנה של Unica כדי לנתח מסרים ולמקד אותם בערוצי שיווק. אם בחברה רואים שלקוח מסוים חיפש באתר BestBuy.com מערכות לקולנוע ביתי, אפשר לשלוח אליו הודעות בדיוור ישיר על מבצעים למערכות כאלה. אם לקוח רכש בחנות המקוונת טלפון חכם, ישלחו לו הודעה על דיבורית Bluetooth. בעזרת התוכנה של Unica אפשר להרכיב פרופילים של לקוחות ולסווג אותם לקבוצות דוגמת אמהות שמתגוררות בפרברים או גברים שמתגוררים בעיר.

לדברי לי, המתחרים העיקריים של התוכנה הם תהליכים ידניים שונים, אך הוא מוסיף כי בנישה פועלות גם SAS, Teradata ואדובי (Adobe). מנהל SAS לשיווק עולמי, ג'ונתן הורנבי, ציין כי העסקה מעידה על הצורך שחשו ביבמ "להשלים את הפער".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים