האם יוטיוב תכניס משחקים לשירות באפליקציה ובשולחן העבודה?
לפי דיווחים אחרונים החברה, שבבעלות גוגל, בודקת את האפשרות להציע למשתמשים כותרי ארקייד בסגנון רטרו בפלטפורמת הווידאו שלה ● ואיך כל זה קשור לסטדיה של הענקית ממאונטיין וויו שכבר איננו איתנו?
האם גוגל (Google) מעוניינת עדיין להטביע את חותמה בתעשיית המשחקים, וזאת למרות סגירת שירות המשחקים אונליין שלה סטדיה (Stadia)? נראה שכן. דיווחים אחרונים חושפים שיוטיוב (YouTube) – פלטפורמת הזרמת הווידיאו שנמצאת בבעלות הענקית ממאונטיין וויו – עורכת כעת פיילוט ליוזמה חדשה ששמה Playables, שמטרתה להכניס משחקים מקוונים ישירות לפלטפורמת יוטיוב הפופולרית.
לפי מקורות יודעי דבר ששוחחו עם הוול סטריט ג'ורנל, יוטיוב שולחת יותר ויותר הזמנות לעובדיה לבחון את Playables – שהיא למעשה תכונה המאפשרת למשתמשים לשחק משחקי ארקייד בסגנון רטרו ישירות בתוך אפליקציית יוטיוב בנייד, במכשירי מבוססי אנדרואיד ו-iOS, או דרך דפדפני אינטרנט בגרסאות שולחן העבודה של הפלטפורמה.
לעת עתה לא נחשף ולו אחד משמות כותרי המשחקים, אך בכתבות אודות החידוש שגוגל מנסה להוציא לפועל בלטה השערה אודות אחד מהם – Stack Bounce, משחק ארקייד בסגנון Brick Breaker הקלאסי, שבו שחקנים הורסים במיומנות קירות באמצעות כדור מקפץ.
גיימינג במקום רווחי פרסום אבודים?
הג'ורנל הסביר בכתבה שלו שיוטיוב כבר מייצרת לעצמה לא מעט הכנסות בזכות שידורי משחקים לגיימרים, אך לדבריו, Playables מציג גישה חדשה עם אופציה להגדלת הרווחים בתחום, שאולי אפילו יפצו את החברה על אובדן נתחים בתחום הפרסום המסורתי. הפסד זה כבר מתרחש, ועתיד להתרחש ביתר שאת, בגזרת המודעות אונליין ממספר סיבות ושיבושים, ביניהם כאלו רגולטוריים, כמו החלטת האיחוד האירופי מהחודש שגוגל למעשה מתנהלת כמונופול פרסום, והסנקציות שהנציבות האירופית מתכוונת להטיל על החברה.
גם כניסתו של ChatGPT לזירת החיפוש, למשל כשמיקרוסופט הטמיעה אותו במנוע בינג (Bing) שלה, מחבלת ותחבל אף יותר בהגמוניה של גוגל בפרסום, כך לפי אנליסטים.
למעשה, במהלך של הכנסת משחקים ליוטיוב, אם יקרה, גוגל גם מזנבת ב-נטפליקס – פלטפורמת הווידיאו על פי דרישה המפורסמת – שגם היא עושה את הפריצה שלה לתחום המשחקים. בתקופה האחרונה, נטפליקס ביצעה רכישות בולטות של אולפני משחקים, וחיזקה את אוסף משחקי האינדי הניידים שלה, הזמינים למנויים.
אז נכון, גוגל לא השכילה להביא את שירות הסטרימינג לגיימינג סטדיה, שהקימה ב-2019 אך שבסופו של דבר סגרה באמצע ינואר השנה, אבל לפי הערכות היוזמה החדשה להצעת משחקים ביוטיוב היא משהו אחר לגמרי – בעיקר משום שליוטיוב כבר יש קהל עצום שמבקר באתר באופן קבוע, כך שלא תהיה לה בעיה לחשוף את המוצר החדש המסוים למיליוני או אפילו מיליארדי משתמשים. האם היא תצליח? ימים יגידו.
תגובות
(0)