HP מזנבת ביבמ בעולם האבטחה: תרכוש את פורטיפיי

פורטיפיי מספקת לשוק העסקי תוכנות להגנה על מידע דיגיטלי, לצמצום סיכונים ולהלימה לרגולציות ● פתרונותיה ישולבו בתחום ה-BTO של HP העולמית, שבראשו עומד הישראלי רונן ערמון, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה של החברה ● העסקה מבוצעת כשנה לאחר שיבמ רכשה את Ounce Labs, שפיתחה כלי לסריקת קוד המקור ביישומים ארגוניים ● היקף העסקה הנוכחית לא נמסר לפרסום

HP הודיעה אתמול (ג') כי תרכוש את חברת התוכנה הפרטית פורטיפיי (Fortify Software). היקף העסקה לא נמסר לפרסום. לדברי ענקית התוכנה, הרכישה נועדה לחזק את ההיצע שלה בתחום אבטחת יישומים. ביולי אשתקד ביצעה יבמ (IBM) רכישה דומה – של Ounce Labs – ולדברי האנליסטים, הרכישה הנוכחית של HP נועדה לזנב בה.

המטה של החברה הנרכשת ממוקם בסן מתיאו, קליפורניה, והיא מספקת תוכנות הגנה ואבטחה עבור עסקים. פורטיפיי נוסדה כחברת סטארט-אפ ב-2003, ומוצריה מסייעים להגנה על מידע דיגיטלי, לצמצום סיכונים ולהלימה לרגולציות. במהלך שבע שנות פעילותה, הוזרמו לה כ-40 מיליון דולרים מקרנות הון-סיכון בעמק הסיליקון.

פורטיפיי פיתחה טכנולוגיה המכונה "אבטחה סטטית ליישומים", המשמשת למציאת נוזקות על ידי ניתוח הקוד של אותם יישומים ברמת שורות הקוד, וניתן להפעיל אותה על היישום עוד בטרם זה החל להיות מתופעל. לדברי מומחי אבטחה, דרך זו לבחינת רמת האבטחה של היישומים היא הטובה ביותר בהיבטי האבטחה והעלויות, למציאת באגים ולתיקונם. זאת, מפני שהדבר מאפשר לטפל בבעיות אלה כבר בשלבי הפיתוח, עוד לפני השלמת היישום כולו ופריסתו בשטח.

"HP אכן זקוקה לפיסת טכנולוגיה זו", אמרה צ'נשי וואנג, אנליסטית לתחום האבטחה בפורסטר (Forrester Research). "זהו אחד החורים בהיצע שלה".

וואנג ציינה, כי מתחרתה העיקרית של HP, יבמ, רכשה ביולי 2009 את Ounce Labs, המפתחת כלי הסורק את קוד המקור של יישומים ארגוניים, על מנת לאתר ולזהות נקודות חשיפה וסיכונים אפשריים לפגיעה. לדבריה, "הרכישה של HP מעידה על כך שעולם אבטחת היישומים הוא בשל. בניגוד לעבר, הטכנולוגיות השונות לאבטחת היישומים משולבות יותר"

בדרך זו, הסבירה וואנג, הסיכוי למציאת נוזקות בשלבים מוקדמים הוא גבוה יותר, וכל תהליך האבטחה הופך ליעיל יותר. היא ציינה, כי לשתי החברות יש היסטוריה של שיתוף פעולה ביניהן, ולכן הרכישה אינה בגדר הפתעה. וואנג הוסיפה, כי שמועות על כך ש-HP תרכוש את פורטיפיי רצות בשוק מזה כשנה. לדבריה, HP בחנה כיצד פועלת התוכנה של פורטיפיי בקרב מערכי IT של כמה מהלקוחות שלה, על מנת לבדוק את מידת ההתאמה והשילוב שלה יחד עם פתרונות מיטוב התוכנה העסקית (BTO) מתוצרתה.

וואנג ציינה, כי ביוני 2009 שולבו פתרונות פורטיפיי עם פתרונות האבטחה של HP, ובפברואר השנה הציגו שתי החברות מוצר חדש, משולב, בשם Hybrid 2.0. מוצר זה מחבר בין ניתוח ואבטחה סטטי ליישומים לזה הדינמי.

הרכישה האחרונה של HP בעולם האבטחה הייתה ב-2007, אז היא קנתה את SPI Dynamics, שסיפקה טכנולוגיות לאבטחה דינמית ליישומים ולניתוחם. לדברי HP, השילוב בין אבטחת יישומים דינמית וסטטית לניתוח שלהם יאפשר לחברה לשפר את ההיצע שלה בעולם אבטחת היישומים.

בשלב הראשון, תפעל פורטיפיי באופן עצמאי, על מנת להבטיח את המשכיות הפעילות שלה בשוק אבטחת המידע. לאחר מכן היא תשולב בחטיבת התוכנה של HP, כחלק מהפתרונות לתחום מיטוב הטכנולוגיה העסקית (BTO), שרונן ערמון, סגן נשיא בכיר בקבוצת התוכנה של HP העולמית, הוא האחראי בחברה על תחום זה.

HP מסרה, כי רוב עובדי החברה הנרכשת יעברו לעבוד אצלה. מנכ"ל פורטיפיי, ג'והן ג'ק, יישאר בתפקידו ויעבוד בחטיבת התוכנה של HP.

"לפורטיפיי יש מחויבות לסייע למנהלי אבטחת המידע הארגוניים ולצוותי הפיתוח של היישומים – למנוע ולתקן בעיות אבטחת ולגלות נוזקות בטרם תתבצענה פרצות על ידי תוקפים", אמר ג'ק. "המיזוג עם HP יאפשר לנו לקדם את הטכנולוגיה שלנו ולהגיע ליותר לקוחות, כמו גם לשלבם לצד פתרונות HP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים