AI – ההזדמנות הגדולה של ענף הביטוח לצמוח בתקופה מאתגרת
כניסת טכנולוגיות חדשות לשלל תחומים, וכמובן גם לתחום הביטוח, משבשת את המוכר והמסורתי ● ארון רייט, מנהל אסטרטגיה ב-ארניקס, מציע לרתום את הבינה המלאכותית ולמידת המכונה, שימנפו יכולות עבור חברות הביטוח
בעולם שבו שינויים תכופים הם הדבר הקבוע היחיד, תעשיית הביטוח חווה אף היא אתגרים חסרי תקדים. כניסת טכנולוגיות חדשות מולידה שחקנים דיגיטליים חדשים וזריזים, שמשבשים מודלים עסקיים של שחקנים מסורתיים. המערכות ההיסטוריות הופכות למעמסה ומקשות על התמודדות עם התחרות המחריפה, עם תנודות המחירים ועם השאיפה של הלקוחות לפרסונליזציה.
התחרות מגבירה את הצורך להשקיע יותר בשיווק ומכירות ולרכוש לקוחות חדשים. שימור לקוחות קיימים מחייב תשומת לב קפדנית על תמיכה בהם וניהול יעיל של תיקים. אין נוסחת קסם לשיפור כושר התחרות, אך זו העת לרתום טכנולוגיות חדשות שתאפשרנה ניטור בזמן אמת של השינויים בשוק, ניתוחי תחרות וכלים לתגובה מיידית לדינמיקת השוק.
ההתמודדות עם השינויים הרבים מחייבת את חברות הביטוח למאמץ כלל-ארגוני של אימוץ מודלים של AI ו-ML, הן לניבוי והן לצרכים פנימיים. לדוגמה, מנהלים של הצלחת לקוחות עשויים לזהות לקוחות שיש לגביהם סיכון שיעברו לחברת ביטוח מתחרה, ולפנות אליהם באופן יזום עם הצעה מותאמת יותר עם נגיעה אישית
בינה מלאכותית ולמידת מכונה זמינות כיום לחברות ביטוח, והן מסוגלות לייעל את קבלת ההחלטות של מנהלים בענף ולהפוך אותן לאפקטיביות יותר. כשמטמיעים אנליטיקה וקבלת החלטות דינמית בכל אפליקציה של חברת ביטוח, ומנגישים אותה לעובדים בכל הדרגים, מאפשרים קבלת החלטות חכמות באופן אוטומטי. הטכנולוגיות הללו מאפשרות למבטחים לזהות, ליישם ולנטר יוזמות אסטרטגיות בביטחון רב, תוך צמצום העבודה הידנית הנדרשת למעקב יומי אחר ביצועים. לדוגמה, ניתן לנטר השקת מוצרים חדשים בזמן אמת באופן אוטומטי ולבצע התאמות מיידיות תוך ימים, ולא תוך חודשים כפי שנעשה עד עתה. כך ניתן לעמוד בקצב של השינויים בתעשייה, בתנאי השוק והתחרות. נוסף על כך, צמצום העבודה הידנית מאפשר שליטה על ההוצאות ומשחרר תקציבים ליוזמות אסטרטגיות, שיגנו על השורה התחתונה בתנאי שוק בלתי יציבים.
לספק ללקוחות את מה שהם רוצים באמצעות AI
טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה מסייעות לחברות הביטוח לספק ללקוחות את מה שהם רוצים. לדוגמה, במקום תמחור אחיד לכולם, החברות יכולות לנצל את הטכנולוגיות הללו לנטר את תנאי השוק, להטמיע מנגנוני תמחור בערוצים דיגיטליים ולשלוח מיליוני הצעות מחיר מידי יום. זוהי הגישה שלקוחות מצפים לה כיום, והיא מאפשרת לחברות הביטוח לשרת קהלים מגוונים וליישם אסטרטגיות שוק ומוצר בזמן אמת.
טלמטיקה היא טכנולוגיה משמעותית נוספת שמסייעת ללקוחות, שכן היא מאפשרת למבטחים לאמוד את הסיכון המדויק של כל לקוח ולקוח ולהציע לו הצעה מותאמת אישית על בסיס מאפייני סגנון חיים והתנהגות, הרבה מעבר לנתונים דמוגרפיים בסיסיים. ניטור הנהיגה של בני נוער, על מאפייניה הייחודיים, היא דוגמה מצוינת לגישה זו. שימוש בבינה מלאכותית, למידת מכונה וטלמטיקה מבטיח שההצעות המותאמות הללו תגענה ללקוחות בזמן שהם מעוניינים בהן ובערוצים המועדפים עליהם.
ההתמודדות עם השינויים הרבים מחייבת את חברות הביטוח למאמץ כלל-ארגוני של אימוץ מודלים של AI ו-ML, הן לניבוי והן לצרכים פנימיים. לדוגמה, מנהלים של הצלחת לקוחות עשויים לזהות לקוחות שיש לגביהם סיכון שיעברו לחברת ביטוח מתחרה, ולפנות אליהם באופן יזום עם הצעה מותאמת יותר עם נגיעה אישית.
מודרניזציה וחדשנות שתוטמע בתשתית הקיימת של חברות ביטוח, והיכולת לבנות פתרונות חסינים וגמישים יותר, יסייעו לחברות הביטוח להתמודד עם שינויי התקופה, לגשר על פני הפער עם הלקוחות ולהיערך למשברים עתידיים. כל זה ילווה בחוויית לקוח מותאמת אישית שמשמרת לקוחות מרוצים. היעד הוא לא רק לשרוד, אלא לבנות את היכולת לצמוח באופן עקבי – תוך התמודדות עם השינויים הדינמיים והבלתי צפויים של הכלכלה העולמית ושל שוק הביטוח בפרט.
הכותב הוא מנהל אסטרטגיה בחברת ארניקס (Earnix) המתמחה בפיתוח טכנולוגיות AI לתמחור והתאמה אישית של מוצרים בענפי הביטוח והבנקאות ואשר פעילה באופן נרחב בעולם
כאחד שלמד ביטוח, הדרך היחידה ש-AI יוכל לסייע לחברות הביטוח הוא בוטים מונחי AI שיוכלו לשקר ללקוחות בלי למצמץ.