השנה הרעה של נורטל: סיימה את 2008 עם קיטון בהכנסות והפסד נקי של 5.8 מיליארד דולרים
הכנסותיה של ענקית התקשורת עמדו בסוף השנה שעברה על 10.42 מיליארד דולרים, לעומת 10.95 מיליארד דולרים בשנת 2007 ● ההפסד הנקי של החברה עלה בכ-506%, לעומת 957 מיליון דולרים בשנת 2007 ● ההכנסות של החברה ברבעון האחרון של השנה קטנו ב-14.94% ל-2.72 מיליארד דולרים, וההפסד הנקי גדל ב-153.6% ל-2.14 מיליארד דולרים
נורטל, שנמצאת בימים אלה בהליכים לקבלת הגנה מפני נושיה, סיימה את 2008 בירידות תלולות בהכנסות וברווח הנקי שלה, הן ברבעון האחרון של השנה והן בשנה כולה – כך עולה מהתוצאות הכספיות של החברה, שפורסמו אתמול (ב'). הכנסותיה של נורטל בכל שנת 2008 עמדו על 10.42 מיליארד דולרים – ירידה של 4.84% לעומת 10.95 מיליארד דולרים בשנת 2007. בכל השנה עמד ההפסד הנקי של החברה על 5.8 מיליארד דולרים – גידול של כ-506% לעומת 957 מיליון דולרים בשנת 2007. ההפסד הנקי של החברה למניה עמד על 11.64 דולרים – עלייה של 487.88% לעומת 1.98 דולרים בשנת 2007.
בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2008 הציגה נורטל הכנסות בסך 2.72 מיליארד דולרים – קיטון של 14.94% לעומת 3.2 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנת 2007. במהלך הרבעון המדווח רשמה החברה הפסד נקי של 2.14 מיליארד דולרים – גידול של 153.6% בהפסדים, לעומת 844 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הרבעוני למניה עמד על 4.28 דולרים – גידול של 151.76% לעומת 1.7 דולרים למניה ברבעון המקביל בשנת 2007.
הכנסות החברה ממכירת ציוד לרשתות תקשורת עמד בשלושת החודשים האחרונים של 2008 על 1.23 מיליארד דולרים – ירידה של 8% לעומת 1.33 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ממכירת פתרונות לסקטור העסקי רשמה נורטל הכנסות של 535 מיליון דולרים – ירידה חדה, של 30%, לעומת כ-696 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2007. הכנסותיה ממכירת מערכות את'רנט עמדו על 371 מיליון דולרים, שמשקפים ירידה של 14% לעומת כ- 423 מיליון דולרים בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2007. אספקת השירותים הגלובליים של החברה סיפקו לנורטל הכנסות של 530 מיליון דולרים – ירידה של כ-12% לעומת כ-599.2 מיליון דולרים ברבעון האחרון של 2007. ההכנסות של החברה מפעולות אחרות פחתו ברבעון האחרון של 2008 ל-52 מיליון דולרים – ירידה של 7% לעומת כ-55.65 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנת 2007.
ההזמנות של החברה עמדו ברבעון המדווח על 2.64 מיליארד דולרים – ירידה של 18.52% לעומת 3.23 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנת 2007. ההוצאות הגולמיות הסתכמו בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2008 ב-1.6 מיליארד דולרים – ירידה של 11.04% לעומת 1.8 מיליארד דולרים. הרווח הגולמי ברבעון המדווח עמד על 1.1 מיליארד דולרים, שמשקף ירידה של 21.39% לעומת רווח גולמי של כ- 1.4 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנת 2007. הרווח הגולמי השולי של החברה עמד על 40.4% בסוף 2008 ועל 43.7% בסוף 2007.
ירידה בהוצאות התפעוליות ובהוצאות הניהוליות
במהלך הרבעון המדווח הסתכם סך ההוצאות התפעוליות של נורטל ב-802 מיליון דולרים – קיטון של 30.44% לעומת 1.15 מיליארד דולרים ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות הניהוליות, בכלל זה קידום מכירות, ירדו ל-467 מיליון דולרים – ירידה של 31% לעומת 678 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההוצאה על מחקר ופיתוח פחתה ל 335 מיליון דולרים – ירידה של 29.5% לעומת 475 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי הרבעוני של נורטל עמד ברבעון המדובר על 299.2 מיליון דולרים – עלייה של 23.03% לעומת 243.2 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. השיפור ברווח התפעולי נובע מהירידה בהוצאות התפעוליות.
מייק זפירובסקי, מנכ"ל נורטל, אמר בתגובה לתוצאות, כי "החברה פועלת במציאות עסקית קשה וסבוכה. עם זאת, בזכות פיקוח הדוק על ההוצאות, הצלחנו להגדיל את הרווח התפעולי באופן ממשי. למרות הירידה בהכנסות הקצנו כספים רבים למחקר ופיתוח, על מנת שנוכל לשמור על העליונות הטכנולוגית שלנו בענפים שבהם אנחנו פועלים".
לדבריו, "החברה ממשיכה לבצע את השינויים המבניים הדרושים. העובדים שלנו, בכל הרמות, עובדים קשה מאוד בסביבה עסקית לא קלה כדי לקדם את החברה ולהפוך אותה לרזה יותר, ממוקדת יותר ותחרותית יותר".
תגובות
(0)