מנהל המיחשוב הראשי של הבית הלבן: על סוכנויות הממשל להשקיע בתחום בצורה נבונה ומרוסנת יותר

בוועידת המיחשוב של NASA קרא וויווק קונדרה לסוכנויות הממשל "לעצור את הטירוף" ולחדול מלבזבז כספים על מרכזי נתונים ומשאבי מיחשוב ● הוא המליץ לסוכנויות לאמץ פלטפורמה שיכולה לסייע להן "למצוא את הדרך שמובילה מהשקעות של מיליארדי דולרים להשקעות נבונות בהרבה"

וויווק קונדרה, מנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדרלי בארצות הברית, קרא לסוכנויות הממשל "לעצור את הטירוף" ולחדול מלבזבז כספים על מרכזי נתונים ושאר משאבי מיחשוב שאינם פועלים ביעילות. קונדרה אמר את הדברים בוועידת המיחשוב של נאס"א (NASA).

הוא מנה בדבריו מספר הישגים שרשם הממשל הפדרלי בקיצוץ שומנים מפעילות המיחשוב, אך הדגיש, כי חייבים לעשות יותר כדי לפשט את המיחשוב בסוכנויות הממשל. הוא הביא כדוגמה את פלטפורמת Nebula למיחשוב עננים שהשיקה נאס"א בשנה שעברה, וטען, כי על סוכנויות אחרות לחקותה.

"בסוכנויות רבות של הממשל משתמשים בפלטפורמת Nebula", אמר קונדרה. לדבריו, טכנולוגיות כאלה יכולות לסייע לממשל הפדרלי "למצוא את הדרך שמובילה מהשקעות של מיליארדי דולרים להשקעות נבונות בהרבה".

הוא ציין את ההתקדמות שעשה הממשל בתחום המיחשוב מאז שהחל למלא את תפקידו: "נתנו לי כמה מסמכי PDF ואמרו לי 'ברוך הבא לממשל הפדרלי', עכשיו אתה אחראי על פרויקטים בשווי כולל של 26 מיליארד דולרים, שחורגים בהרבה מהתקציב ומפגרים אחר לוחות הזמנים".

קונדרה הביא כדוגמה לפרויקטים הבעייתיים את שיפוץ מערכת הכספים של המשרד ליוצאי צבא שהחל ב-1998 ובוטל, בסופו של דבר, בחודש שעבר. דוגמה נוספת היא התוכנית של משרד ההגנה להקים מערכת משולבת למשאבי אנוש שבוטלה לאחר שהושקעו בה מיליארד דולרים. קונדרה סיפר, כי "קיימתי דיונים עם כל סוכנות גדולה" כדי לבדוק פרויקטים שמפגרים אחר לוחות הזמנים או חורגים מהתקציב ולהכין תוכנית להחזרתם לפסים הנכונים. "במציאות הנוכחית, חייבים להשקיע בתבונה כל דולר ואסור לבזבז", אמר.

בדבריו הודה קונדרה, כי ביצוע הפרויקטים אינו הבעיה היחידה שעמה מתמודדים בממשל. לדבריו, תהליכי הרכש "היו ארוכים מדי" וכי בעיה נוספת היא העדר ארכיטקטורה אחידה – אפילו בתוך מחלקות. קונדרה הביא כדוגמה לכך את משרד הפנים האמריקני, שבו לא ניתן לשלוח אי-מייל לכל אנשי המשרד, מאחר שפועלות בו כמה מערכות דואר נפרדות. "אנחנו מקיימים דיונים עם כל משרד כדי לוודא שההשקעות בשנת התקציב 2012 יהיו נבונות יותר", אמר.

יצוין, כי מציאות זו היא שהובילה להוראה שנתן ממשל אובמה בדבר קיצוץ מספרם של מרכזי הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים