משה ינאי, מייסד XIV, עזב במפתיע את יבמ

לאחר הרכישה של חברת האחסון XIV, בסוף 2007, הוביל ינאי את פעילות האסטרטגיה בחטיבת האחסון של יבמ ● דובר מטעם יבמ מסר בתגובה, כי "ינאי עזב את יבמ, על מנת להתמקד באינטרסים אחרים. יבמ מעריכה את תרומתו של ינאי לחברה"

משה ינאי, המייסד של הסטארט-אפ XIV שנרכש על ידי יבמ (IBM) תמורת כ-300 מיליון דולרים, עזב במפתיע את הענק הכחול באחרונה – כך דיווח הרג'יסטר (The Register) הבריטי בסוף השבוע.

לאחר הרכישה של XIV על ידי הענק הכחול בסוף 2007, הוביל ינאי ביבמ את פעילות האסטרטגיה בחטיבת האחסון. שמועות על כוונתו לעזוב הסתובבו זה זמן מה במסדרונות יבמ.

ינאי הצטרף ל-XIV, שפיתחה מערכת אחסון המבוססת על טכנולוגיית גריד ומיועדת לארגונים גדולים, ב-2004 כמשקיע, בעל השליטה ושימש גם יו"ר שלה. לפני כן, עד 2002, ינאי היה בכיר ב-EMC, סייע בשנות ה-90 לצמיחתה המהירה. ינאי היה שותף לפיתוח מוצרי סימטריקס (Symmetrix) – אלא שהוא לא ראה עין בעין יחד עם הנהלת EMC את ההתקדמות שלה בעולם האחסון, ופרש ממנה.

בתוך יבמ, היה מעורב ינאי בעוד רכישות של חברות בעולם האחסון, ביניהן ישראליות. רכישה בולטת התבצעה באפריל 2008, אז קנתה יבמ את דיליג'נט הישראלית, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. ינאי היה ממייסדיה וחלק מהבעלים שלה. באותו חודש גם נרכשה FilesX על ידי יבמ תמורת 80 מיליון דולרים. זו סיפקה פתרון לשחזור נתונים, עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט (Microsoft).

דובר מטעם יבמ מסר בתגובה, כי "ינאי עזב את יבמ, על מנת להתמקד באינטרסים אחרים. יבמ מעריכה את תרומתו של ינאי לחברה. מוצרי XIV מהווים רכיב חשוב בהיצע האחסון של יבמ. למעשה, XIV הביאה לחברה יותר מ-130 לקוחות ארגוניים חדשים ברבעון השני של השנה. הרווח ממוצרים אלה מכפיל עצמו מדי שנה בשנה".

שמועות על עזיבתו הצפויה של ינאי את הענק הכחול הסתובבו כבר כמה חודשים. לפני ימים אחדים תקף באגרסיביות בכיר ב-HDS בבלוג שלו את ינאי, וכינה אותו "אגואיסט, תאב בצע ומתנשא". באחרונה תרם ינאי, בוגר הטכניון, סכום של כ-40 מיליון שקלים, אותו החליט להעניק כפרסים למרצים מצטיינים בהוראה וביחס לסטודנטים. כל מרצה שייבחר כמצטיין בהוראה וביחסו לסטודנטים יקבל פרס אישי בסך 100 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים