מטא השיקה את Quest 3 – קסדת מציאות מעורבת לשוק הצרכני

Quest 3 היא גלגול משודרג של Quest 2, ומעבירה את משפחת הקסדות האלה מהמציאות הווירטואלית אל עבר המציאות המעורבת ● כמו כן, החברה הציגה בכנס Connect שלל כלי AI וגרסה חדשה של משקפיים חכמים

תצא מחר, ואחר כך תצא גם גרסה מוזלת שלה. קסדת המציאות המעורבת החדשה Quest 3.

מטא השיקה אמש (ד'), בכנס Connect שלה, שלל חידושים בתחומי הבינה המלאכותית, והמציאות המדומה, המעורבת והמדומה. גולת הכותרת של הכנס, שנערך בסן פרנסיסקו, הייתה קסדת המציאות המעורבת Quest 3, שלדבריה, היא הראשונה מסוגה לקהל הצרכני.

Quest 3 היא גלגול משודרג של Quest 2, ומעבירה את משפחת הקסדות האלה מהמציאות הווירטואלית אל עבר המציאות המעורבת. בקסדת Quest 3 אפשר יהיה לשחק במשחקים אימרסיביים או לשלב אלמנטים וירטואליים בסביבה הפיזית שלהם כדי לשנות אותה. כמו כן, ניתן יהיה לנגן בפסנתר וירטואלי על גבי שולחן הקפה, ולהתאמן לצד מאמן וירטואלי.

קסדת Quest 3 היא בעלת כוח עיבוד גדול יותר, רזולוציה מוגברת, אופטיקה חדשנית ומרכזי שליטה שעוצבו מחדש. היא כוללת יותר מצלמות צבעוניות ואביזרים חדשים. במטא מכנים אותה "הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של החברה עד כה".

במכשיר ספריית כותרי מציאות וירטואלית ומעורבת, עם מעל 100 יישומים חדשים שיגיעו ל-Quest 3 עד סוף השנה. יותר ממחצית מהאפליקציות הללו הן חדשות לגמרי, לצד שדרוגים ותכונות MR שיתווספו למעל 50 אפליקציות שכבר זמינות בחנות Meta Quest. כמו כן, Quest 3 תואמת לכל הספרייה של Quest 2, שכוללת יותר מ-500 משחקים ואפליקציות, לרבות צפייה בהופעות ובמשחקי ספורט, ומגוון של אימונים. בנוסף, בסוף החודש תושקד קסדת Meta Quest for Business – לשימוש לקוחות עסקיים וארגונים, שתכלול גם יכולות של ניהול משתמשים ומכשירים.

שימושים חדשים ב-AI באפליקציות של מטא

בין החידושים שמטא הציגה אמש ניתן למצוא גם מדבקות AI. הכוונה היא ליכולות בינה מלאכותית חדשות שהחברה שחררה, שיאפשרו ליצור בקלות מדבקות (סטיקרים) בהתאמה אישית. באמצעות טכנולוגיות המבוססות על Llama 2 ו-Emu – המודל של מטא ליצירת תמונות, כלי הבינה המלאכותית החדש יוכל לייצר שורה של מדבקות בתוך שניות, על בסיס פקודות טקסט שאנשים יספקו. כלי זה יושק בחודש הבא באינסטגרם, מסנג'ר, ווטסאפ ובסטוריז בפייסבוק – בתחילה בקרב משתמשים נבחרים, בשפה האנגלית.

עוד יכולת שהוצגה היא עריכה ועיצוב מחדש של תמונות בעזרת AI, כולל יצירת תמונות חדשות יחד עם חברים. זאת, באמצעות שני כלים חדשים שיגיעו בקרוב לאינסטגרם: Restyle ו-Backdrop.

ה-Restyle יאפשר לאנשים לדמיין ולעצב מחדש את התמונות שלהם באמצעות תיאור הסגנון הרצוי ויישומו על התמונה הקיימת. כך, למשל, אפשר יהיה להנחות את אינסטגרם לשנות את התמונה לסגנון של "צבעי מים", או לתת פקודה מפורטת יותר, כמו: "קולאז' ממגזינים ועיתונים, קצוות קרועים" – כדי לתאר את המראה והתחושה החדשים של התמונה.
בעזרת ה-Backdrop, אפשר יהיה לשנות את הסצנה או הרקע של התמונה, באמצעות פקודות טקסט כמו "מקם אותי מול הזוהר הצפוני" או "הקף אותי בכלכלבים".

מטא תסמן כל תמונה שנוצרה בעזרת הכלים הללו, ותציין שהיא נוצרה תוך שימוש ב-AI, במטרה להפחית את הסיכוי שאנשים יחשבו בשוגג שהתוכן נוצר בידי אדם.

מייד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הציג באירוע גם את העוזר האישי החדש, Meta AI. הוא זמין בווטסאפ, במסנג'ר, באינסטגרם, ובקרוב גם במשקפיים החכמים של ריי-באן וב-Quest 3. ניתן לדבר אתו בצ'טים מבוססי טקסט, והתוצאות שהוא יציג הן פרי שיתוף פעולה של החברה עם מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. כך, למשל, Meta AI יוכל להציע לחברים שנמצאים בצ'ט קבוצתי מסלולי טיול רגליים שונים, כך שהם יוכלו לקבל החלטה באיזה מסלול לבחור. בנוסף, Meta AI יוכל לעזור להנציח ולזכור את האירוע לאחר מכן: ניתן להקליד "@MetaAI /imagine" ולאחר מכן פקודת טקסט, וכך ליצור תג כמזכרת, שישמש את משתתפי הצ'ט.

צ'ט ה-AI החדש של מטא.

צ'ט ה-AI החדש של מטא. צילום: יח"צ

בנוסף, צוקרברג הציג שורה של סוכני AI שמספקים לא רק שאלות ותשובות, אלא גם דעות, הבנה מעמיקה בתחומי עניין מסוימים וחוויית התקשרות מהנה. מטא חברה לצורך כך לדמויות מובילות ולמשפיענים בולטים, על מנת שיגלמו דמויות מבוססות AI, בעלות הבנה בעולמות תוכן שונים, שניתן יהיה לנהל איתן שיחות מעמיקות יותר (בהשוואה ל-Meta AI) באינסטגרם, בווטסאפ ובמסנג'ר. בין אותן דמויות נמצאים שחקן הפוטבול טום בריידי, שחקן ה-NBA כריס פול, יוצר התוכן מיסטר ביסט, וגם פריס הילטון והראפר סנופ דוג.

גרסת הבטה של כלי זה הושקה אמש בארצות הברית. בעתיד, מטא אמורה להודיע על דמויות נוספות, בעלות תחומי עניין ועולמות תוכן נוספים.

כמו כן, החברה הודיעה על כלי בינה מלאכותית שיושקו בעתיד, בהם סטודיו AI, לטובת יצירת פלטפורמות וכלי הבינה המלאכותית של החברה; בינה מלאכותית ליוצרים ולעסקים, על מנת שיוכלו ליצור כלי AI שמשקפים את ערכי וצרכי המותג שלהם, ולשפר את חוויות השירות של לקוחותיהם; ו-"ארגז חול", שיאפשר לכל אחד להתנסות ביצירת בינה מלאכותית משלו.

הדור הבא של המשקפיים החכמים מבית ריי-באן ומטא.

הדור הבא של המשקפיים החכמים מבית ריי-באן ומטא. צילום: יח"צ

המשקפיים החכמים של ריי-באן ומטא

הכרזה נוספת של מטא מהכנס אמש היא על המשקפיים החכמים שלה ושל ריי-באן – הדור הבא של משקפי ה-Ray-Ban Stories, שהוצגו בפעם הראשונה ב-2021. מדובר בעיצוב מחודש של המשקפיים, שכולל שיפור של כל תכונות הליבה של הדור הראשון ותוספת של יכולות AI חדשות, שלדבריה טרם נראו במשקפיים חכמים. במסגרת זו, היא הציגה עוזר AI אישי ראשון למשקפיים חכמים, שיאפשר לאנשים לבקש תשובות לשאלות, לקבל הצעות תוך כדי תנועה, ולבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד; ושיפור משמעותי של יכולות האודיו, ובכלל זה רמקולים חדשים, עוצמת קול מקסימלית גבוהה יותר ב-50% בהשוואה לדור הראשון, ואיכויות האזנה משוכללות עבור שיחות, מוזיקה ופודקאסטים – גם בסביבה רועשת. יצוין כי בנוסף לאפשרות לתעד את נקודת המבט האישית דרך המשקפיים והעלאת תמונות וסרטונים לפייסבוק ולאינסטגרם, הדור החדש יאפשר לאנשים גם להעלות שידורי לייב ישירות לשתי פלטפורמות אלה.

המשקפיים החדשים כוללים מצלמת 12 מגה פיקסל ומארז טעינה המאפשר עד שמונה הטענות של המכשיר (36 שעות שימוש).

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    למה אין הזמנה מוקדמת בישראל אני ממש רוצה לקנות אותו זה לא יאומן שב2023 אין אתר אחד שלא מציג אותו להזמנה מוקדמת פשוט הזוייייייייייי

אירועים קרובים