קוואלקום הודיעה: נפטר כ-1,250 עובדים

הפיטורים של כ-2.5% מכוח העבודה הגלובלי של החברה - העומד על כ-51,000 עובדים - יחלו בדצמבר ויוצאו לפועל בחודשים הקרובים ● ומה עם ישראל?

פלטפורמה לפיתוח שבבים.

קוואלקום היא החברה הטכנולוגית התורנית שמבשרת על פיטורי עובדים בקנה מידה נרחב. החברה הודיעה שבחודשים הקרובים היא עומדת לפטר כ-1,250 עובדים, שהם כ-2.5% מכוח העבודה הגלובלי שלה, שעומד על כ-51,000 עובדים. בחברה מסמנים את אי הוודאות המתמשכת, המצב המקרו-כלכלי והביקוש הנמוך יחסית כסיבות העיקריות לכך שיש צורך במה שמכונה, כמו תמיד, ארגון מחדש. הפיטורים בפועל אמורים להתחיל באמצע דצמבר.

"אנו בתהליך של פיתוח התוכניות שלנו ואנו מעריכים כעת שפעולות אלו יהיו בעיקר על הקטנת כוח אדם, וכל פעולה כזו צפויה לגרום לעלויות משמעותיות נוספות של הארגון המחדש, שחלק ניכר מהן אנו מצפים שיתרחשו ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2023. כרגע אנו צופים שהפעולות הנוספות הללו יושלמו באופן מהותי במחצית הראשונה של שנת הכספים 2024", מסרה החברה.

הפיטורים לא אמורים לחצות את חופי ארצות הברית. כ-1,050 עובדים מבין אלו שיפוטרו, כך לפי הדיווחים, הם עובדי המטה הראשי בסן דייגו. השאר אמורים להגיע מהמטה המשני של החברה בסנטה קלרה. הפיטורים הללו הם הסבב השני שעורכת החברה השנה. בסבב הראשון, במאי, 500 עובדי מטה פוטרו, רובם מהמטה הראשי בסן דייגו.

בקוואלקום ישראל לא הגיבו לידיעה, וההערכה היא, כאמור, שמסגרת הקיצוץ הזו אינה מיועדת להשפיע על הפיתוחים שהחברה מבצעת כאן בישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    לא מדוייק בלשון המעטה. קואלקום הודיעה על היקף הפיטורים בקליפורניה כי החוק שם מחייב אותה. זה לא אומר כלום על פיטורים בארץ (שיהיו גם יהיו, אחרי המלחמה) ובמקומות אחרים בעולם ואפילו בארהב מחוץ לקליפורניה. הערכה שלי, בסהכ יפוטרו 10%בערך (כ5000)

אירועים קרובים