אילון מאסק בישר: בקרוב יוצעו שתי אפשרוית מנוי פרימיום חדשות ב-X
לפי הודעת הבעלים, וכחלק מחיפושיו אחרי מקורות הכנסה נוספים לחברה שרכש לפני שנה ב-44 מיליארד דולר, בקרוב יוצעו בשירות שני סוגי מנויי X Premium, האחד כולל פרסומות ושני - כזה שיחסום אותן
בהכרזה חדשה אחרונה ששחרר הבעלים של X (טוויטר), אילון מאסק, נחשפה השקה קרובה של שתי אופציות חדשות למנוי פרימיום לפלטפורמה.
בציוץ שהעלה יזם הטק בסוף השבוע האחרון (ו'), מאסק כינה את האפשרויות "שכבות" (Tiers) וציין כי שכבה אחת של מנוי X Premium תציע אפשרות בעלוּת נמוכה יותר, עם כל התכונות אך גם עם פרסומות, בעוד שהשכבה האחרת תהיה יקרה יותר, אך תחסום את כל המודעות המופיעות בשירות. התמחור המדויק עבור שכבות המינוי השונות עדיין לא פורסם.
Two new tiers of X Premium subscriptions launching soon.
One is lower cost with all features, but no reduction in ads, and the other is more expensive, but has no ads.
— Elon Musk (@elonmusk) October 20, 2023
הפלטפורמה חייבת עוד הכנסות
ההכרזה החדשה הזו מגיעה בתקופה מאתגרת עבור X, שחווה ירידה בהכנסות ממודעות ובגידול המשתמשים. מאז שהחברה נרכשה על ידי מאסק באוקטובר 2022, ההכנסות שלה מפרסומות ירדו ב-59%, כך דיווחה רויטרס, מה שגרם לחברה ולקברניט הלא ממש יציב שלה לחקור כל הזמן אפשרויות הכנסה חדשות.
אחת המטרות המרכזיות של מאסק עבור X היא להפחית את התלות של הפלטפורמה בפרסום. הוא מאמין שהחברה צריכה להיות מסוגלת לייצר הכנסות ישירות מהמשתמשים שלה, ולא להסתמך רק על מפרסמים. הצגת שתי שכבות המנוי החדשות הללו היא ככל הנראה צעד לקראת השגת מטרה זו.
כידוע, מאז שעבר לשלוט ב-טוויטר מאסק חידש ברציפות אינספור נושאים בפלטפורמה, לפעמים בתוך מהומה עצומה, ואף את שמה המפורסם שינה ומיתג מחדש כ-X. מאסק הציג מגוון פיצ'רים חדשים, כמו למשל את היכולת לערוך ציוצים, שינה את מדיניות ה-וי הכחול, שנועד לאימות זהות המשתמשים, ועוד ועוד.
רק לאחרונה דיווחנו כי החברה תתחיל להוציא לפועל תוכנית ניסיונית חדשה לגביית דמי מנוי. במסגרת הפיילוט, משתמשים חדשים מניו זילנד ומהפיליפינים ידרשו לשלם ל-X דולר בשנה, כדי לגשת לתכונות חיוניות כמו פרסום של ציוצים או ריטוויטים, הענקת לייקים ו/או פרסום תגובות לתכנים שמועלים לפלטפורמה.
אלא שבמקביל לניסיונות אלו מאסק גם הביע את כוונותיו להפוך את X ליותר פתוחה, שקופה וממוקדת במשתמש, ולספק למי שעושה בה שימוש שליטה רבה יותר על הנתונים שלו הנמצאים בידי החברה, אך גם הפגין נחישות לאפשר כמה שיותר חופש דיבור בשירות. לפי מחקרים שנעשו בתקופה זו המדיניות המסוימת הזו של הבעלים החדש הפכה את השירות למוצף בדיבור שנאה, עניין שהרחיק ממנו משתמשים ומפרסמים. זו עוד אחת הסיבות לכך שההצלחה של שכבות המנוי החדשות שיוצעו בקרוב בהגדלת ההכנסות של X לא מובטחת כלל. יש עדיין מי שיירתעו מהתוכן הלא בדוק ומנוטר מספיק בפלטפורמה, שספגה באחרונה התרעה מהאיחוד האירופי בנוגע למידע מוטעה ומליך שולל שהיא אינה מצליחה (או מעוניינת) למגר, ושעלול לסבך אותה בקנסות כבדים ביבשת.
תגובות
(0)