מנכ"ל מיקרוסופט: השינוי הגדול ביותר בעולם המחשוב – קרב

"הרעיון שאתה יכול לנהל שיחה מרובת פניות, דומיינים וחלונות עם המחשב שלך הולך להיות אולי השינוי הגדול ביותר בתחום המחשוב", אמר סאטיה נאדלה בכנס בלונדון

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, נמצא בימים אלה בסיור באירופה, שבו הוא מתראיין באירועים שונים ולאמצעי תקשורת שונים על נושאים שנמצאים בחדשות עולמות המחשוב והטכנולוגיה בימים אלה, לפחות מחוץ לאזורי מלחמה כמו זה שלנו: למשל, עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן בליזארד ואיך לא – AI.

בין היתר, נאדלה השתתף בוועידת Envision London בבירה הבריטית, שם ראיינה אותו מנכ"לית מיקרוסופט בריטניה, קלייר ברקלי, ולאחר מכן נסע לברלין, שם הוא התראיין למתיאס דופנר, מנכ"ל תאגיד התקשורת הגרמני הענק אקסל שפרינגר.

באירוע בלונדון אמר נאדלה כי "משהו השתנה בבירור בשנה האחרונה. ההבנה שלנו את הדור החדש של הבינה המלאכותית ומה הוא יכול לעשות כמעט לכל קטגוריה בעולם התוכנה, תעשייה ותהליך עסקי, השתנתה עד מאוד".

הוא ציין כי "הרעיון שאתה יכול לנהל שיחה מרובת פניות, דומיינים ומודאלים (Modal windows – י"ה) עם המחשב שלך הולך להיות אולי השינוי הגדול ביותר בתחום המחשוב".

לדבריו, יכול להיות שתהיה לבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) השפעה ניכרת על עולם המחשוב, כפי שהייתה ל-Windows, אחרי החדירה הראשונית שלו בשנות ה-90' של המאה הקודמת.

נאדלה התייחס גם לעולם ה-LLM (ר"ת Large Language Models) ואמר כי "הוא נמצא בעקומת למידה ברמה הגבוהה ביותר". הוא הדגיש בהקשר זה את פתרון האבטחה Copilot של מיקרוסופט. עוד הוא ציין שההתפתחויות הטכנולוגיות החדשות מתאפשרות בזכות הענן.

"הבינה המלאכותית – הפוטנציאל הגדול ביותר עבור מיקרוסופט"

במהלך ביקורו בברלין קיבל נאדלה את פרס אקסל שפרינגר לשנת 2023, שניתן ל-"אנשים יוצאי דופן, שמפגינים חדשנות בכישרון רב, יוצרים שווקים ומניעים אותם, מחדדים את התרבות ומראים את האחריות החברתית שלהם".

הוא אמר שם כי "הבינה המלאכותית היא הפוטנציאל הגדול ביותר כיום עבור מיקרוסופט. אנחנו חושבים על ה-AI כמשנה קטגוריות כמו שהענן שינה את עולם התוכנה".

בתשובה לשאלה מה הייתה הטעות הגדולה ביותר שלו מאז נכנס לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט, ציין נאדלה: "היו לי טעויות רבות, הלוואי שהייתי יכול להצביע על אחת. אבל, ההחלטה שאנשים רבים מדברים עליה, והיא אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי כמנכ"ל, הייתה היציאה שלנו מעולם המובייל, כפי שהוא הוגדר אז. ברטרוספקטיבה, היינו יכולים להצליח בעולם הזה אולי על ידי שינוי קטגוריית המחשוב, בכל הנוגע למחשבים אישיים, טאבלטים וטלפונים".

לעומת זאת, לדבריו, ההחלטה הטובה ביותר הייתה "שינוי המודל התפעולי של החברה. הבנתי שאני מקבל את החברה מאדם שייסד אותה (ביל גייטס, שפרש מתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים של מיקרוסופט באותה השנה שבה נאדלה מונה למנכ"ל, 2014 – י"ה) ושאני לא יכול לנהל אותה כמו מייסד. היינו צריכים להתחיל לנהל את החברה כקבוצה של מנהלים בכירים, וגם הם לא יכולים להיות מבודדים, אלא הם צריכים להיות עם רגליים על הקרקע. מצאנו דרך לעבוד ביחד".

הוא דיבר על עסקת הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד, שהושלמה באחרונה, ואמר כי היא "מרגשת אותי, כי יש בה שלושה דברים שמאפיינים את מיקרוסופט מההתחלה – כלי פיתוח, תוכנה וגיימינג. אני חושב שיש לנו הרבה מה לתרום ללקוחות בעולם הגיימינג. אנשים משקיעים הרבה יותר זמן מבעבר בגיימינג, בפרט בני ובנות דור ה-Z, ותחום פיתוח המשחקים משתנה בצורה קיצונית. אנחנו מצפים לתוצרים של העסקה הזאת, הן כחברה שמפתחת משחקים והן כמוציאה שלהם לאור. נהיה אחד המוציאים לאור הגדולים בעולם הגיימינג, וגם חברה שבונה את פלטפורמות המשחקים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודאליות זה לא חלונות אלא סוגי אינפוטים

    מולטי מודאליטי הכוונה ליכולת של הAI לקבל כאינפוט טקסט, תמונה, סרטון, אודיו וכמובן שילוב ביניהם

  2. המנכ"ל הטוב בעולם הענקיות.

    יש בך קסם שאין למאסק בזוס ואחרים..

אירועים קרובים