לא משעממת בכלל: בורינג של מאסק מוערכת כשווה שבעה מיליארד ד'

ב-2016, כשנפתחה, מאסק עצמו עוד לא היה האדם העשיר בתבל ובנוסף החברה תמיד נחשבה לפחות מדוברת מבין שלל עיסוקיו ● מאסק טען בזמנו שעד 2030 בורינג - החופרת מנהרות תחבורה מתוחכמות - תהיה שווה טריליון דולר…

מוערכת כשווה שבעה מיליארד ד' ולא משעממת בכלל. חברת בורינג של אילון מאסק.

החברה שייסד אילון מאסק בשנת 2016, ושנקראת בשם היצירתי The Boring Company, או בקיצור פשוט בורינג, הגיעה לשווי שוק מוערך של שבעה מיליארד דולר, כך על פי דיווח חדש שפורסם לאחרונה על ידי The Information. בורינג, העוסקת בעיקר במנהור שמיועד לתחבורה חכמה ועוקפת עומסי תנועה, השיגה הערכה זו לאחר מכירה אחרונה של מניות שלה שהחזיקו עובדים ומשקיעים, שנמכרו כעת במחיר הגבוה ב-22% מהסכום שלפיו נערך סבב גיוס של החברה רק בשנה שעברה.

בורינג הוקמה בידי מאסק – שהוא אולי דמות שנויה במחלוקת אבל שאיש לא חולק על חדשנותו הרבה – כדי לפתח טכנולוגיות חדישות שיסייעו לאנושות להתמודד עם בעיות ועומסי תנועה בעיקר בערים הצפופות. החברה השלימה עד כה שלושה פרויקטים, ביניהם: מנהרה לולאתית שפועלת מתחת למרכז הכנסים של לאס וגאס, המשמשת כלי רכב חשמליים שמסיעים אנשים ברחבי השטח העצום של המרכז. מנהרה זו נפתחה ופועלת כבר משנת 2021 ושימשה עד כה לשינוע נוח במיוחד של יותר ממיליון נוסעים. מערכת התחבורה התת-קרקעית הזו נמתחת לאורך כ-2.7 קילומטרים.


בנוסף החברה השלימה גם מסלול מבחן למה שהיא מכונה Hyperloop – מסלול הפיילוט הזה, שאורכו כ-1.3 קילומטרים, ממוקם בהות'ורן, קליפורניה, והוא שימש לבדיקת טכנולוגיות Hyperloop, שעתידות להיפרס מתחת לערים, לאפשר למכוניות חשמליות פרטיות לרדת אליהן במעין מעלית ולצאת מהן בתחנות קבועות, אחרי שינועו בתוכן ללא הפרעה או עומסי תנועה במהירויות גבוהות מאוד.

כמו כן יש לחברה של מאסק מנהרת מו"פ: מנהרה באורך 1.8 ק"מ, הממוקמת גם היא בהות'ורן, ומשמשת לפיתוח ובדיקת טכנולוגיות מנהור חדשות.

האם רוב התחבורה העירונית בדרך אל מתחת לאדמה?

החברה הממש לא משעממת של מאסק עובדת כעת על מספר פרויקטים נוספים, כולל Vegas Loop, מערכת תחבורה תת קרקעית באורך כ-110 ק"מ, שתחבר את לאס וגאס והאזורים הסובבים אותה. בניית והשמשת מנהרה זו צפויות להסתיים בשנה הבאה. החברה מפתחת גם מכונת מנהור חדשה בשם Prufrock, שתוכננה להיות הרבה יותר מהירה וזולה לתפעול ממכונות מנהור מסורתיות.

כבר לפני זמן רב אמר מאסק כי הוא מאמין ש-בורינג שייסד עשויה להיות שווה טריליון דולר עד 2030. הוא גם אמר שלאמונתו החברה יכולה למלא תפקיד מרכזי בפתרון עומסי תנועה בערים גדולות ברחבי העולם כולו. המשימה של בורינג היא לחולל מהפכה בתחבורה, על ידי הפיכת חפירת והתקנת מנהרות למשתלמת ויעילה בהרבה. החברה מאמינה כי ניתן להשתמש בטכנולוגיות שלה לבניית תשתית תחבורה חדשה, כמו כבישים מהירים תת-קרקעיים ו"היפר-לולאתיים", שיכולו לסייע בהפחתת עומסי התנועה ולשיפור הניידות האנושית.

מאסק ידוע כאדם ששאיפותיו הטכנולוגיות כמעט אינסופיות, כשבראשן נמצא יישוב מאדים כאלטרנטיבה לבני האדם, אם או כאשר כדור הארץ לא יתאים עוד למגורים עליו. בדיוק כמו תסריט זה, גם מעבר של כלל התחבורה כמעט אל מתחת לאדמה בערים קיימות ועמוסות נראה לא הגיוני – בטח עבור מי שחווה את הקמת תוואי הרכבת הקלה על צבעיה השונים בגוש דן – אבל מאסק הוא אדם נחוש והשווי הנוכחי והנוסק של החברה ה"זניחה" ביותר שלו מעיד בעיקר על כך שיש עדיין מי שמאמינים בו ובחזון (או בחזיונות) שלו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פולו

    אם הכותב היה יודע אנגלית היה שם לב ש boring זה גם "קידוח" ולא רק "משעמם"

אירועים קרובים