מטא עקפה את התחזיות עם עליות תלולות בהכנסות וברווחיות
הכנסות החברה צמחו ב-23% והרווח הנקי זינק ב-164% ● ההכנסות ממכירת מודעות גדלו בחדות, וגם מספר המשתמשים החודשיים בפייסבוק רשם עלייה יפה
מטא סיימה רבעון טוב מאוד, שבו היא רשמה עליות תלולות בהכנסות וברווחיות שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים. הדו"חות הטובים הביאו לעלייה של 4% בשער המניה של החברה לאחר סגירת שערי וול סטריט אמש (ד'). בשנה האחרונה צמחה המנייה של מטא ב-140%.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, הכריז על 2023 כ-"שנת ההתייעלות", ונראה שהמהלך שלו מצליח מאוד, לפחות מהבחינה הכלכלית, עם עלייה דו ספרתית בהכנסות ותלת ספרתית ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. בעוד שההוצאות הרבעוניות של החברה גדלו בתקופה זו ב-7.67% ל-20.4 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו ב-23% ל-34.2 מיליארד. הרווח התפעולי זינק ב-142.8% ל-13.75 מיליארד דולר, הרווח הנקי קפץ ב-163.6% ל-11.6 מיליארד והרווח למניה האמיר ב-162.2% ועמד על 4.39 דולר.
עלייה של 3% במספר המשתמשים בפייסבוק
הפלטפורמה המרכזית של מטא, פייסבוק, רשמה עלייה רבעונית של 3% במספר המשתמשים החודשיים שלה, ליותר משלושה מיליארד. מדובר בקצב טוב יותר מזה שנרשם ברבעון השלישי של השנה שעברה – 2%. עוד נתון חיובי מראה על עלייה של 31% בהכנסות של החברה ממודעות בכל הפלטפורמות שלה. עם זאת, המחיר הממוצע למודעה ירד ב-6%. מטא עובדת בימים אלה על שיפור הטכנולוגיה שלה לתחום המודעות, באמצעות בינה מלאכותית.
נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ברבעון השלישי ב-8.6% ל-6.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-27.6% ל-27.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 81.81%.
לצד הנתונים הרבעוניים, מטא פרסמה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה הציגה בתקופה זו גידול של 4.1% בהוצאות ל-64.4 מיליארד דולר, עלייה של 12.25% בהכנסות ל-94.8 מיליארד, זינוק של 34.7% ברווח התפעולי ל-64.4 מיליארד וצמיחה של 31.2% בזה הנקי ל-25.1 מיליארד.
צוקרברג הביע סיפוק מהתוצאות וכדרכו, קיצר בדיבור. הוא אמר כי "היה רבעון טוב לחברה ולקהילה שלנו כאחד. הצוות שלנו עומל קשה כדי לקדם את פעילות הבינה המלאכותית של החברה".
תגובות
(0)