טל הראל מתתיהו – ראשת אגף טכנו' וחדשנות בפיקוח על הבנקים
בנוסף, הראל מתתיהו תכהן כסגנית המפקח על הבנקים ● היא החלה את עבודתה בבנק ישראל לפני כ-21 שנה ושימשה במגוון תפקידים בפיקוח על הבנקים
בתום הליך מכרז שהתקיים בבנק ישראל הוחלט כי טל הראל מתתיהו תמונה לראשת אגף טכנולוגיה וחדשנות בפיקוח על הבנקים וכן תפקיד תכהן כסגנית המפקח על הבנקים.
הראל מתתיהו החלה את עבודתה בבנק ישראל לפני כ-21 שנה ושימשה במגוון תפקידים בפיקוח על הבנקים, ביניהם ראש מטה המפקח על הבנקים ומנהלת יחידת מטה אסטרטגיה ופרויקטים מיוחדים, וכן מנהלת יחידת אסדרה (בנק-לקוח).
במסגרת תפקידיה הייתה הראל מתתיהו אמונה, בין היתר, על גיבוש האסטרטגיה הפיקוחית ויישומה והובלת פרויקטים חדשנים בתחום הבנקאות, וביניהם פרויקט מעבר מבנק לבנק בקליק, פרויקט הר הכסף לאיתור חשבונות בנק אבודים, פרויקט 'תעודת זהות בנקאית' ואחרים. כמו כן היא הובילה יוזמות שונות, כגון, מתווים לדחיית תשלומים במלחמת 'חרבות ברזל' ובתקופת הקורונה, תוכנית חינוך דיגיטלי לאזרחים ותיקים, תוכנית הסברה ארצית בנושא הונאות פיננסיות ועוד.
הראל מתתיהו – בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים – היא בוגרת שתי תכניות ניהול בכיר: תכנית מנהיגות של מעוז ב-Harvard Business School, ותוכנית "מובילים דיגיטליים".
"הפיקוח ימשיך לנקוט בצעדים חדשניים ומשמעותיים"
לאגף טכנולוגיה וחדשנות בפיקוח על הבנקים תפקיד חשוב בהובלת מדיניות הפיקוח, האכיפה והאסדרה, בנושאי טכנולוגיה, סייבר וחדשנות, בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי; הובלת תהליכים ופרויקטים שיש בהם כדי להתאים את הבנקאות לסביבה המשתנה, באופן פרואקטיבי וצופה פני עתיד; הסרת חסמים שיש בהם כדי לאפשר שילוב טכנולוגיות מתקדמות; זיהוי וניתוח סיכונים טכנולוגיים ועסקיים והגדרת דרישות לגידור הסיכונים, לצד הכרה בחשיבות מערכת פיננסית מתקדמת; קידום תהליכים פיקוחיים לטובת לקוחות המערכת הבנקאית, בין היתר על ידי הגברת התחרות; ויישור קו עם סטנדרטים מקובלים בעולם.
המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "אני מברך את טל על מינויה לתפקיד חשוב ומאתגר זה. ניסיונה העשיר והמגוון יוסיף לייצר ערך רב לפיקוח על הבנקים ואני בטוח שאגף הטכנולוגיה והחדשנות בהובלתה ימשיך לתרום לקידום סביבה חדשנית ויעילה במערכות הבנקאות והמשק הכלכלי. הפיקוח ימשיך לנקוט בצעדים חדשניים ומשמעותיים, לצורך התפתחותה וליציבותה של המערכת הבנקאית, לרווחת ואמון הצרכנים ולתחרותיות בה. זאת בתקופה מאתגרת במיוחד, כשעל המערכת להוביל ולהיערך לשינויים טכנולוגיים ולהתמודד עם אתגרי הסביבה העסקית המשתנה".
תגובות
(0)