Windows Phone 7 שוחררה לייצור
במיקרוסופט מקווים שמכשירים חכמים עם מערכת ההפעלה החדשה יגיעו למדפי החנויות לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה - ושהצרכנים יעדיפו מכשירים אלה על פני מכשירי iPhone של אפל או מכשירים המצוידים במערכת אנדרואיד של גוגל ● לדברי טרי מיירסון, סגן נשיא להנדסה של Windows Phone, אלף עובדים של מיקרוסופט בחנו את מערכת ההפעלה בחודשים האחרונים, והתייחסו במיוחד לחיי הסוללה, שימושיות וקישוריות לרשת ● ג'ונתן גולדברג, אנליסט של דויטשה בנק: "מבחינת מיקרוסופט זה עניין של להיות או לחדול. הם יעשו הכל כדי להישאר במשחק"
מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft) לטלפונים חכמים – Windows Phone 7 – הגיעה אתמול (ד') לשלב של שחרור לייצור (RTM). כעת יחלו במיקרוסופט להפיץ את מערכת ההפעלה החדשה לשותפים שישלבו אותה במכשירי הטלפון שהם מציעים. במיקרוסופט מקווים שמכשירים אלה יגיעו למדפי החנויות לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה – ושהצרכנים יעדיפו מכשירים אלה על פני מכשירי iPhone של אפל (Apple) או מכשירים המצוידים במערכת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).
בניגוד למערכות מתחרות, שבהן מקובצים הסמלים של היישומים במעין "דפי בית", מציעה מערכת Windows Phone 7 "מרכזי יישומים" לפי נושאים – דוגמת אופיס (Office) או Games. "לפני ששוחררה Windows Phone 7 ערכנו למערכת ההפעלה את המבחנים היסודיים ביותר בתולדות מיקרוסופט", כתב טרי מיירסון, סגן נשיא להנדסה של Windows Phone, בהודעה שפרסם בבלוג Windows.
מיירסון כתב על "מבחנים אוטומטיים מדי יום בקרוב לעשרת אלפים מכשירים, למעלה מחצי מיליון שעות של שימוש פעיל, שלושה מיליון וחצי שעות של מבחני סיבולת, שמונה מיליון וחצי שעות של מבחנים אוטומטיים מלאים". בחודש יולי דיווח מיירסון, כי אלף עובדים של מיקרוסופט בחנו את מערכת ההפעלה בחודשים האחרונים, והתייחסו במיוחד לחיי הסוללה, שימושיות וקישוריות לרשת. למפתחים נשלחו אלפי אבות טיפוס מתוצרת אסוס (Asus), סמסונג (Samsung) ו-LG.
במיקרוסופט מקווים שהמפתחים ישתלבו במערכת אקולוגית מקיפה של יישומים סלולריים שיוצעו בחנות המקוונת Windows Phone Marketplace. בתחילת אוגוסט פרסמה מיקרוסופט סדרה של מדריכים מקוונים ובהם מתוארות השיטות הטובות ביותר לפיתוח משחקים ויישומים עבור Windows Phone 7.
במהלך ההשקה תשקיע מיקרוסופט קרוב לחצי מיליארד דולרים בשיווק, על פי ג'ונתן גולדברג, אנליסט של דויטשה בנק. "מבחינתם זה עניין של להיות או לחדול. הם יעשו הכל כדי להישאר במשחק", אמר גולדברג. "אם לא יצליחו לכרסם בנתח השוק של אפל או גוגל, הם יכולים לשכנע לקוחות לעבור ממכשירי טלפון רגילים".
להערכת גולדברג יעלה מסע השיווק של Windows Phone 7 כ-400 מיליון דולרים – מלבד ההשקעה בפיתוח של הפלטפורמה – והוא צופה כי היצרניות העיקריות שיציעו מכשירי טלפון עם Windows Phone 7 יהיו HTC, סמסונג ו-LG.
מערכת ההפעלה הקודמת, Windows Phone 6.5, נחשבה כ-"ממלאת מקום" עד שתופיע Windows Phone 7, ומנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הודה כי "החמצנו דור".
תגובות
(0)