תביעת ענק נגד סוני: "גבתה מחירים לא הוגנים בפלייסטיישן"

סוני נתבעת בתביעה ייצוגית בבריטניה, בטענה שניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק וגבתה מהגיימרים מחירים גבוהים מדי ● אם החברה תפסיד, היא תיאלץ לשלם סכום השווה לכמעט שמונה מיליארד דולר

האם סוני גבתה מחירים גבוהים מדי משחקנים בפלייסטיישן בבריטניה? בית המשפט יצטרך להכריע בשאלה זו.

סוני נתבעת בימים אלה בלונדון, בטענה שהיא ניצלה את מעמדה הדומיננטי בעולם הגיימינג, עם הפלייסטיישן שלה, כדי לגבות מהלקוחות מחירים לא הוגנים. מדובר בתביעה ייצוגית, שאם סוני תפסיד בה, היא תצטרך לשלם 6.3 מיליארד ליש"ט, שהם כ-7.9 מיליארד דולר.

התביעה הייצוגית הוגשה בידי אלכס ניל, עו"ד שמתמחה בתביעות ייצוגיות, והטענה העיקרית שעולה בה היא שהחברה ניצלה את מעמדה בשוק כדי לדרוש מהמשתמשים בקונסולה לקנות ולמכור משחקים דיגיטליים, כמו גם תוספות, רק דרך PlayStation Store.

בזכות מעמדה, נטען, סוני דורשת עמלה גבוהה של 30% ממפתחים ומפרסמים, ולכן הלקוחות נאלצו לשלם מחירים גבוהים יותר עבור המשחקים ותוספות התוכן מאשר הם היו צריכים לשלם במקומות אחרים.

"סוני ניצלה את לקוחותיה בבריטניה בכך שגבתה מהם יותר מדי עבור משחקי פלייסטיישן דיגיטליים ותכנים במשחקים, באמצעות השליטה שלה על כל האקו-סיסטם של הקונסולה", נכתב בתביעה. עו"ד ניל טען שהתנהלות כזו היא אי תחרותית, וציין שהדבר נמשך לפחות מאוגוסט 2016.

סוני ערערה נגד עצם ההגשה של התביעה, בטענה שמדובר בתיק "שהינו פגום מתחילתו ועד סופו", אך הערעור של החברה נדחה אתמול (ג') והיא תיאלץ לעמוד למשפט. עם זאת, בית המשפט קיבל שהתיק לא יכלול לקוחות של סוני שביצעו רכישות בחנות הדיגיטלית של פלייסטיישן מאז הגשת התביעה בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים