האם הטכנולוגיות ישנו את פני ההסברה?

האקתון לקידום הסברה ישראלית - הסברתון - התקיים לראשונה בעולם, בהובלת מכללת אפקה ובהשתתפות מאות מתנדבים וחברות מעולמות ההיי-טק, ההסברה והמשפט ● מה הם הרעיונות שהוצעו בו?

הסברתון - האקתון הסברה ישראלית שנערך במכללת אפקה.

250 משתתפים מעולמות ההיי-טק וההסברה עבדו באחרונה במשך 26 שעות רצופות, בפיתוח כלים טכנולוגיים לטובת הסברה ישראלית, כחלק מאירוע האקתון ייחודי וראשון מסוגו.

את האירוע הובילה אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב – אשר יזמה את האקתון ההסברה, שזכה בכינוי "הסברתון", לקידום פתרונות בנושאי הסברה ולתרומה למאמץ המלחמתי בתחום חשוב זה.

משתתפי ההאקתון הם מהנדסים, מתכנתים, יזמים, מנהלי פרויקטים ומומחי רשתות חברתיות מעולמות ההיי-טק, שכולם התכנסו בו כדי ליצור כלים חדשניים ולפתרון בעיות בתחום ההסברה.

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה. צילום: אסף גאם

פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה. צילום: אסף גאם

ההאקתון היה יוזמה משותפת של שיר אמסלם, בוגרת אפקה, QA Specialist ב-Estar Medical; אבינועם מנפרד אולצ'יק, סמנכ"ל התפעול בקבוצת המדיה MarketAcross; עודד בריינר, סמנכ"ל טכנולוגיה, brinker.ai; תמר תבור, יזמית ויועצת טכנולוגיה; צוות היגוי מטעם מכללת אפקה: עו"ד קרן בן חיים, ראש אופק – מרכזים לפיתוח מיומנויות, מאיה גדעוני, מנהלת שיווק, ודגנית ציטרין בר-און, מנהלת קשרי בוגרים; וכן ליטל וילנסקי, ראש תחום יזמות ופיתוח עסקי בבלנדר – מרכז היזמות במכללה האקדמית הדסה.

האירוע נערך ובחסות ובהשתתפות חברות מובילות בהיי-טק בהן מיקרוסופט, אמזון, פיוניר, אורקל, ריסקיפייד ובליווי מנטורים ושופטים מהתעשייה ובחסות DatA.IL ומטות ההסברה האזרחיים: הסברה כחול-לבן ומטה ההסברה האזרחי.

פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב: "אנו מאמינים שבכוחם של מהנדסים לתרום למדינה ולחברה, ובפרט בעת מלחמה, על ידי שיפור איכות חיים, הצלת חיים וסיוע במימוש משימות לאומיות וחברתיות. שמחנו לאמץ את היוזמה החשובה של הבוגרת שלנו, לארח ולתמוך בה, מתוך ההכרה בחשיבות ההסברה כמשימה לאומית חשובה בתקופת המלחמה. אנו גאים שסטודנטים, חברי סגל ובוגרים של אפקה תורמים למשימה הלאומית, כמו גם לרבות אחרות, תוך שימוש בידע ובמיומנויות שרכשו".

מדסקסים הסברה ישראלית אפקטיבית. הסברתון - האקתון שיזמה אפקה.

מדסקסים הסברה ישראלית אפקטיבית. הסברתון – האקתון שיזמה אפקה. צילום: נמרוד ארונוב

האנשים מאחורי הרעיונות הזוכים

באירוע פותחו בסך הכל 35 כלים, ובהם: אתר בסגנון Grammarly, המתקן תוכן הסברתי לפי קהל היעד אליו הוא מיועד, תוך שימוש בבינה מלאכותית; אפליקציה לאיתור כותבים של פוסטים אנטישמיים ברחבי העולם ודיווח אוטומטי למעסיק; יצירה אוטומטית של סרטוני הסברה במגוון שפות; ועוד.

בסיום האירוע היצירתי, הרעיונות שזכו במקום הראשון בהאקתון היו של גיא שני, רפאל סווירי (ממייסדי ווקמי), עידן אהל, עידו גירון וניר נחום

למקום השני הגיעו: אבשי לבסקי – מנהל עסקי, ירדן אברהם – מנהל מוצר וחווית משתמש, זוהר קירשנר – מנהלת שיווק, יח"צ וקהילה, דניאל ברטשניידר – מפתח מובייל ו-Full stack, אביתר בן אברהם – מפתח פייטון Backend, ולירן סורוקין – מפתח פייטון.

ובמקום השלישי זכה הפיתוח של: שירה שטנר, גל עמינוח, סיון סבורובסקי, קרין לסט ומאיה פיירמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים