מה תהיינה המגמות הבולטות בעולם ה-ERP ב-2024?

מחשוב הענן, התפתחות הבינה המלאכותית והשימושים בה בארגונים, כגון AI לטובת אנליטיקה - אבי עסיס, יועץ בכיר לארגונים, דיבר על נושאים אלה ואחרים בוובינר של אנשים ומחשבים

אבי עסיס, יו"ר ועדת התכנים של כנס ERP/CRM 2024.

"המגמה הכי חשובה בעולמות ה-ERP וה-CRM בשנה שהחלה היא ותהיה התפתחות הבינה המלאכותית. השוק בוטח ב-AI, והיא תלך ותתפוס תאוצה גם בארגון עצמו, מעבר ל-ChatGPT", כך אמר אבי עסיס, יועץ בכיר לארגונים.

עסיס דיבר בפתח וובינר בנושא מערכות CRM ו-ERP, שנשא את הכותרת "הליבה החדשה של הארגון הדיגיטלי". הוובינר, ביוזמת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי עסיס, "חדירת תחום הבינה המלאכותית למערכות המחשוב הארגוניות צפויה להשפיע על מערכות ה-ERP וה-CRM, משום שייעשה שימוש ב-AI לא רק ברמת העובד, אלא גם ברמה הארגונית – של מיכון לטובת ניהול, שיפור תהליכים, היכולת להביא לדיוק רב יותר שלהם, וכן לטובת צמצום עלויות".

קבלת החלטות, ענן ואינטגרציה עם גורמים חיצוניים

"הבינה המלאכותית תסייע גם בתהליכי קבלת החלטות", אמר עסיס. "ניתן יהיה לנתח הרבה יותר נתונים והתובנות שיונפקו תהיינה מדויקות יותר, ותיצורנה הזדמנויות חדשות. כך, לדוגמה, עם הכנסת רכיבי AI לעולם שירות הלקוחות, זו תוכל לשפר את השירות, שיינתן סביב השעון. זה יהיה שירות יעיל יותר, שיתבסס על בוטים 'חכמים', ולא 'טיפשים'. בדרך זו נקבל מערכות שירות לקוחות שתהיינה חכמות, לומדות ומתפתחות".

הוא הוסיף כי "ה-AI תוכל לסייע גם באיתור וזיהוי הונאות – בהזמנות, בהחזרות ובתשלומים. היא גם תוכל לעזור להבין את ההעדפות של הלקוחות, ולהתאים להם מוצרים באופן אישי. בנוסף, הבינה המלאכותית תעזור לארגונים בניהול המלאי".

"המעבר לענן", אמר, "הוא מגמה מרכזית נוספת, שעדיין נמשכת. הענן מוסיף מורכבות רבה ומקשה על הניהול. כמו כן, הוא צריך בנייה וניהול של ממשקים בין מערכות שבענן ובין מערכות ליבה פנים ארגוניות. למרות זאת, המעבר לקלאוד קורה, בשל הרצון להפחית עלויות, ולקבל יותר גמישות וזמינות".

"אתגר נוסף הוא האינטגרציה מול גורמים חיצוניים, כגון ספקים, לקוחות וממשלה", אמר עסיס. "מערכות ERP צריכות לאפשר אינטגרציה שכזו לטובת בנייה של תהליכים חוצי ארגון".

מהו הנושא הכי קריטי?

עסיס ציין כי "נושא האנליטיקה הוא הנושא הכי קריטי. יש להגיע למצב שבו ניתן להגיע לכלל נתוני הארגון, לשתפם ולנתח אותם. כשמנהלים באים לעשות זאת, עליהם לבחון את הנתונים. הדאטה רחוקה מלהיות מטויבת, מדויקת ונכונה. לעתים, הדאטה לא מספיק איכותית".

לדבריו, "יש ארגונים שמסתפקים במערכת ERP ויש שיש להם גם CRM. אולם, לארגונים ה-'כבדים' – בנקים, חברות טלקום וחברות ביטוח – יש מרכיב נוסף: מערכות הליבה. בארגונים אלה, חייבים לגשר בינן לבין מערכות ה-ERP. רוב החוכמה של הארגון נמצאת שם, ולכן יש לשלב ביניהן, על אף שזה כרוך בעוד מורכבות. עוד יש לטפל בהיבטי הניהול והבקרה על כלל המערכות".

לסיכום אמר עסיס כי "המטרה היא לבנות ארגון היברידי ואינטגרטיבי. יש ליצור קשר בין רכיבי ה-AI ומערכות הליבה, לטובת שקיפות חוצת מערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים