עתיד שוק הסמארטפונים – במכשירי הפרימיום, שצמחו ב-2023 ב-6%
לפי מחקר של קאונטרפוינט, פלח הפרימיום עשוי לתפוס קרוב לרבע ממכירות שוק הסמארטפונים העולמי ו-60% מההכנסות בשנת 2023, וצפוי להמשיך לצמוח בתוך שוק הסמארטפונים העולמי ● אפל שומרת על המקום בצמרת
המכירות בשוק סמארטפוני הפרימיום (שמחירם מ-600 דולר ויותר) צפויות להציג בשנת 2023 שיא חדש, עם צמיחה של 6%, זאת בניגוד לצפי של ירידה בשוק הסמארטפונים העולמי הכולל. נתונים אלה עולים ממחקר שפרסמה קאונטרפויט ריסרץ', המבוסס על תוצאות ראשוניות של הרבעון הרביעי של 2023. לפי האנליסטים של החברה, פלח הפרימיום עשוי לתפוס קרוב לרבע ממכירות שוק הסמארטפונים העולמי ו-60% מההכנסות בשנת 2023, בהתאם למגמה בשנים האחרונות, שמראה כי פלח הפרימיום מסתמן כתחום צמיחה בשוק חלש.
לדברי וארום מישרה, אנליסט בכיר בחברה, "חל שינוי בדפוסי הקנייה של הצרכנים בשוק הסמארטפונים. בהתחשב בחשיבות שיש לסמארטפון, צרכנים מוכנים להשקיע יותר כדי להשיג מכשיר איכותי, שניתן להשתמש בו לתקופה ארוכה יותר. בעלות על מכשירי הדגל העדכניים והמשוכללים ביותר הפכה גם לסמל סטטוס עבור צרכנים רבים, בייחוד בשווקים מתעוררים, כאשר הצרכנים "קופצים" ברמה מפלח מכשירי הביניים לרצועת הפרימיום. יתר על כן, מכשירים אלה הופכים נוחים יותר ויותר לרכישה בשל מבצעי חגים ואפשרויות מימון".
לפי המחקר, אפל ממשיכה להיות המובילה הבלתי מעורערת של שוק הפרימיום. עם זאת, בהשוואה ל-2022, חלקה ירד השנה (מ-75% ס-2022 ל-71% ב-2023). זה נובע בעיקר מה"תחייה" של וואווי בסין, שצומחת בזכות סידרת Mate 60 החדשה שלה (עלתה מ-3% ל-5%). גם סמסונג הגדילה את נתח השוק שלה, בזכות סדרות ה-S23 וה-Z המתקפלים שלה, שמהווים מבחינתה כגורם מבדל בשוק הפרימיום.
עוד עולה מן הנתונים, כי בהיבט הגיאוגרפי, חלק ניכר מהצמיחה של שוק הפרימיום העולמי בשנת 2023 מונע על ידי סין, מערב אירופה, הודו ואזורי המזרח התיכון ואפריקה (MEA). למעשה, סין, הודו, MEA ואמריקה הלטינית צפויות להציג שיא חדש במכירות מכשירי פרימיום, כאשר הודו היא שוק הפרימיום הצומח ביותר בעולם.
בנוסף, לפי הנתונים, בתוך שוק הפרימיום, דווקא פלח האולטרה פרימיום הוא זה שמניע את הצמיחה. פלח המחירים של 1,000 דולר ומעלה היווה יותר משליש מסך המכירות בשוק הפרימיום בשנת 2023.
לסיכום, אומרים האנליסטים, כי "פלח הפרימיום צפוי להמשיך לצמוח בתוך שוק הסמארטפונים העולמי. יצרני OEM שיכולים לבדל את עצמם, וחשוב מכך – לבנות מותג חזק, ייהנו מהצמיחה של הפלח הזה".
תגובות
(0)