סטארט-אפ פיטר את 200 עובדיו בשיחת Google Meet של שתי דקות

למעשה, חברת פרונטדסק - המנהלת יותר מאלף דירות מרוהטות ברחבי ארה"ב - פיטרה את כלל עובדיה בשיחה שנמשכה שתי דקות בלבד

זרק את כל העובדים בשיחת Google Meet. מנכ"ל פרונטדסק, ג'סי דפינטו.

פרונטדסק (Frontdesk) – סטארט-אפ המנהל למעלה מ-1,000 דירות מרוהטות להשכרה לטווח קצר ברחבי ארה"ב – עורר באחרונה סערה ציבורית בזירת הטק, אחרי שפיטר את כלל 200 העובדים שלו בשיחת Google Meet אכזרית שנמשכה שתי דקות בלבד.

מנכ"ל החברה, ג'סי דפינטו, היה מי שמסר את החדשות העגומות על הפיטורים המיידיים לעובדים – במשרה המלאה והחלקית וכן לעובדי הקבלן של החברה – שעל פי הדיווחים במדיה העולמית נותרו המומים מהבשורות. השיטה הקרה והבלתי-אישית הזו של פיטורים המוניים גררה ביקורת נרחבת, כצפוי.

דפינטו ופרונטדסק כנראה לא למדו דבר מפרשה ותיקה יותר, שהתרחשה ב-2020, כשוישאל גארג, מנכ"ל ומייסד Better.com – חברת המשכנתאות אונליין – פיטר 900 ממועסקי החברה שלו בשיחת זום קבוצתית וספג קיטונות של זעם, שאף גרמו לו לצאת לחופשה קצרה. מאידך, גארג שב לנהל את החברה שלו כשהסערה שככה, ואף הוציא לפועל עוד סבבי פיטורים בהמשך הדרך, אם כי באופנים מעט יותר אמפתיים.

קשיים בתחום הנדל"ן להשכרה לטווח קצר

פרונטדסק, שנוסדה ב-2017, נמצאת לקראת הליך של כינוס נכסים, במטרה להימנע מפשיטת רגל, ולא הגיבה לפניות התקשורת שתהתה על מהלך הפיטורים המפתיע. גם ללקוחותיה החברה לא העניקה יותר מדי תשובות, ופשוט המליצה להם למצוא מקומות לינה חלופיים ולהמתין עד שתעדכן אותם במצבה החדש.

על פי הדיווחים השונים, למרות שהשיגה הבטחה להשקעות של 26 מיליון דולר וגילתה אופטימיות ראשונית, החברה התמודדה באחרונה עם אתגרים תפעוליים הולכים וגדלים. לפי התקשורת האמריקנית, התלות שלה בהשכרות לטווח קצר חשפה אותה לביקוש תנודתי ולעלויות תפעול הולכות וגדלות, ובסופו של דבר העסק פשוט הפסיק להיות משתלם. בהמשך ביצעה פרונטדסק ניסיון כושל להסבת עסקיה לעבר ניהול מלא של בניינים – אבל מאמץ זה רק החמיר את מצבה.

המקרה הזה – מלבד היותו פשוט מקומם, אם מתייחסים אליו מהזווית של המועסקים ש"נזרקו" באופן מאוד לא מתחשב ממקום עבודתם – משמש תזכורת גם לסיכונים הפיננסיים המורכבים שאיתם מתמודדות חברות במגזר ההשכרה לטווח קצר.

עסקה גם היא בנדל"ן לטווח קצר והגישה בקשת פשיטת רגל בארה"ב. WeWork.

עסקה גם היא בנדל"ן לטווח קצר והגישה בקשת פשיטת רגל בארה"ב. WeWork. צילום: ShutterStock

נזכיר כי אחד המקרים הדרמטיים של קריסה בתחום זה היה זה שאירע סביב WeWork. הסטארט-אפ המגה-מצליח-לרגע שהקים היזם הישראלי אדם נוימן, פשט רגל בתחילת נובמבר האחרון, אחרי התפוצצות רועשת במיוחד של הבועה שייצר.

אמנם במקרה של WeWork מדובר בהשכרת חללי עבודה ולא דירות, אך בכל זאת יש קווי דמיון בין שני המקרים. לפיכך, יש הסבורים כי המקרה החדש של פרונטדסק ופרשת WeWork מעידים שניהם על הסיכון הגבוה שבו נמצאים גם מיזמים דומים בתחום. בנוסף, ובלי קשר לתחום העיסוק, שתי הפרשות הללו מדגישות את החשיבות של מודלים עסקיים חזקים וניהול אחראי, הן מול העובדים והן מול המשקיעים ובעלי העניין.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידן הגבר

    לא הבנתי שום דבר ממה שנכתב לגבי שיטה "אכזרית" לפטר אנשים. יש לכם מושג כמה עובדים גוגל פיטרה לאחרונה? פיטורין זה דבר לא נעים אבל אף אחד לא קבע שזה צריך להיות פרטני ואישי. אתם רוצה עוגת קרמשניט בצד? מפטרים אתכם! מה ההבדל?! ובמקרה של גוגל אולי רק אולי ניתן לטעון שזה אכזרי כי גוגל היא תרנגולת שמטילה ביצי זהב אבל במקרה הנ"ל החברה מנסה להמנע מפשיטת רגל ולהמשיך בשגרה - זאת פרקטיקה סטנדרטית לא משנה איך שתסובבו את זה. תתבגרו - העולם לא סובב סביבכם ואתם ממש לא בעל הבית.

  2. אדם

    מניין לכם שהשיחה היתה אכזרית? למה משתמשים בביטוי "זרק את העובדים"? אני יודע מה היה בשיחה. היה פירוט קצר של הבעיות הכלכליות של החברה, היתה הבעת צער כנה, וגם הסבר שעקב המצב הוא נאלץ להודיע להם בדרך הזו. עיתונאים עלובים שמחפשים לשפוך רפש על כל מה שאפשר.

אירועים קרובים