סנאפ פספסה את התחזיות – ומאשימה בכך את המלחמה בעזה
בחברה האם של סנאפצ'ט אומרים ש-"המלחמה הנמשכת במזה"ת הייתה רוח נגדית לצמיחה שלנו, עם השפעה של כ-2%" ● ההכנסות והתחזיות - מתחת לצפי האנליסטים, מה שהביא לצלילה של 31% בשער המניה במסחר מעבר לדלפק
סנאפ מצאה סיבה מעניינת לכך שההכנסות הרבעוניות שלה פספסו את התחזיות: "המלחמה במזרח התיכון", כלומר – בעזה. על פי החברה האם של סנאפצ'ט, המלחמה יצרה "רוח נגדית", שהשפיעה לרעה על הצמיחה שלה, בעיקר בתחום הפרסום הדיגיטלי.
במכתב ששלחה למשקיעים כתבה סנאפ כי "בעוד שאנחנו מעודדים מההתקדמות שאנחנו עוברים עם פלטפורמת הפרסום והתוצאות המשופרות שאנחנו נותנים לרבים מהמפרסמים שלנו, אנחנו מעריכים שהמלחמה הנמשכת במזרח התיכון היוותה רוח נגדית לצמיחה שלנו משנה לשנה, עם השפעה של בערך 2% ברבעון הרביעי".
התוצאות עצמן היו בסימן חיובי, אם כי לא חיובי מספיק: ההכנסות עלו ב-5% ל-1.36 מיליארד דולר, בעוד שהאנליסטים חזו שהן יעמדו על 1.38 מיליארד. מדובר ברבעון שישי ברציפות שבו העלייה בהכנסות החברה היא בשיעור חד ספרתי בלבד. בחברה אומרים כי הנתון החלש הוא תוצאה של הירידה הכללית בשוק הפרסום הדיגיטלי, שהיא נאבקת בה. לעומת סנאפ, ענקיות רשת אחרות, כגון אמזון, מטא ואלפבית, החברה האם של גוגל, רשמו ברבעונים האחרונים עליות דו ספרתיות בהכנסות שלהן מפרסום דיגיטלי.
סנאפ פספסה גם את תחזית ההכנסה הממוצעת למשתמש, שעמדה על 3.29 דולר אל מול צפי של 3.33 דולר. עם זאת, מספר המשתמשים היומי ברחבי העולם עלה בשני מיליון על הצפי האנליסטי ועמד על 412 מיליון. גם הרווח הנקי למניה (Non-GAAP), שעמד על שמונה סנט, היה גבוה מהתחזיות, שצפו שהוא יעמוד על שישה סנט.
סנאפ חוזה שהעלייה בהכנסות שלה תואץ ברבעון הנוכחי ותעבור להיות דו ספרתית, אם כי העלייה לא תהיה בקצב שיענה לתחזיות האנליסטים.
המשקיעים לא אהבו, בלשון המעטה, את התוצאות החלשות ואת התחזית הלא מעודדת, והורידו את שער המניה של החברה בוול-סטריט במסחר שלאחר סגירת השערים (מעבר לדלפק) ביותר מ-31%.
לא ברור אם עם קשר לתוצאות או בלעדיו, החברה הודיעה לפני ימים אחדים על מהלך פיטורים משמעותי – של 10% מעובדיה. 500 עובדים צפויים ללכת הביתה בסבב זה, שהוא סבב הפיטורים השלישי של החברה בשלוש שנים.
תגובות
(0)