ארה"ב: אמזון ספגה תביעה ייצוגית בשל מודעות ב-Prime Video

יוזם התביעה, המתגורר בקליפורניה, העלה נגד ענקית הטכנולוגיה טענות לפרסום מטעה ולהפרות של חוק הגנת הצרכן, לכאורה, בקשר לשינוי "בלתי הוגן" במודל ה-Prime Video שלה, וצירף אליו משתמשים הטוענים להפרת חוזה

תבעיה טוענת שהמודל שלו שונה והחברה ביקשה עוד כסף מהמנויים. Prime Video - שירות הסטרימינג לפי דרישה של אמזון.

Prime Video הוא מנוי לסטרימינג לפי דרישה, המוצע על ידי אמזון ברחבי העולם, כשירות עצמאי או כחלק מחברות בחבילת אמזון פריים. הצטרפות אליו מאפשרת למשתמשים להזרים סרטים, תוכניות טלוויזיה ותוכן וידיאו אחר. אלא שכעת – בגלל מה שנטען שהוא, לכאורה, הפרת התחייבות החברה למנויי השירות בארה"ב – אמזון ספגה תביעה. התביעה נמצאת בשלביה הראשונים אך בית המשפט התבקש לקבוע האם היא עומדת בקריטריונים למעמד של תובענה ייצוגית.

אם תוגדר ככזו, מנויי Prime Video של אמזון בקליפורניה יכללו בתביעה הייצוגית נגד הענקית מסיאטל, ובה מואשמת החברה בפרקטיקות מטעות שביצעה לצורך הכנסת מודעות לשירות, וזאת לאחר שהמנויים כבר שילמו לה במקור על מודל ללא פרסומות בכלל.

בתביעה נטען כי אמזון הפרה את החוזה שלה עם מנויים קיימים על ידי הוספת מודעות וידיאו, וגביית 2.99 דולר נוספים בחודש, כדי להסיר אותן. התובע טוען לפרסום מטעה ולהפרות של חוק הגנת הצרכן, לכאורה, משום שלדבריו הלקוחות נרשמו לשירות ללא פרסומות, והצעד שנקטה אמזון שינה באופן לא הוגן את תנאי ההסכם המקורי שלהם מולה.

התיק שאותו יזם תובע אחד, שנותר אנונימי בינתיים, מבקש כעת, כאמור, מעמד של תובענה ייצוגית שאם תאושר תאפשר לו לייצג בעצם את כלל מנויי Prime Video המושפעים בקליפורניה.

התביעה מבקשת מבית המשפט, ראשית למנוע מאמזון לגבות תוספת ממנויים קיימים עבור צפייה ללא פרסומות; ושנית להחזיר למנויים הקיימים את תוספת הכסף ששילמו.

אמזון סירבה להגיב על ההתדיינות התלויה ועומדת.

נתבעת בקליפורניה. אמזון.

נתבעת בקליפורניה. אמזון. צילום: ShutterStock

המודל משתנה גם אצל חברות סטרימיג אחרות

התביעה המסוימת משקפת מגמה רחבה יותר שמתרשת באחרונה בתעשיית הסטרימינג, כשפלטפורמות – ביניהן דיסני+, נטפליקס ואחרות – עוברות מחבילות מנוי נטולות פרסומות בלבד, לאפשרויות היברידיות הכוללות מסלול עם מודעות בדמי מנוי נמוכים יותר.

אמזון מצדיקה שינוי מגמה זה בצורך שלה להחזיר השקעות על יצירת תוכן ולהישאר רווחית.

יצוין כי אנליסטים צופים כי מודל Prime Video של אמזון, הכולל את המודעות, עשוי להכניס לחברה סכום שיכול להגיע ל-7.1 מיליארד דולר עד 2026.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים