ה-"ארנק" שמסייע למטופלי מכבי לקבל טיפול במצבי חירום

"ארנק נח" כולל את התיק הרפואי של המטופל, ומאפשר לו לקבל את הטיפול אוף ליין, כשהאינטרנט קורס ● כך, "ניתן להציג את המידע למטפל ולקבל מענה רפואי בכל מקרה", לדברי קובי כץ, סמנכ"ל חטיבת טכנולוגיות במכבי

קובי כץ, סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות במכבי שירותי בריאות.

מכבי שירותי בריאות העלתה באחרונה לאוויר את פרויקט ארנק נח (ארנק נתוני חירום), שמאפשר המשכיות טיפולית ללקוחות הקופה במצבי חירום. מדובר במצבים שבהם יש פגיעה בתשתיות התקשורת והאינטרנט, שלא מאפשרת גישה לתיק הרפואי של המטופלים שנמצא באפליקציה של הקופה. עלות הפרויקט נאמדת במאות אלפי שקלים.

בעקבות הפיתוח ,שבוצע על ידי חטיבת הטכנולוגיות של מכבי, בראשותו של קובי כץ, לכל מטופל יהיה מעתה תיק רפואי נייד, שיכיל נתונים מתוך התיק הרפואי שלו, שאותם הוא יוכל להציג בכל מגע עם רופא או צוות רפואי בשעת חירום, כאשר לא תתאפשר גישה באמצעות תשתיות האינטרנט. הנתונים מאוחסנים בצורה מאובטחת באפליקציה של המבוטח, מתעדכנים כל הזמן ובמידה שהאפליקציה מזהה שאין אפשרות לגשת לתיק הרפואי הממוחשב – היא מפנה לתיק הרפואי שיאפשר לקבל את הטיפול ולתקשר אוף ליין. התיק הרפואי הנייד כולל, בין היתר, מידע על התרופות שהמטופל נוטל, אבחנות שנקבעו על ידי רופאים מטפלים ומידע על בני משפחתו.

איך זה עובד?

כאשר החבר מנסה להשתמש באפליקציית מכבי, נעשית בדיקה אל מול זמינות הרשת הן אצלו והן של מערכות מכבי. במידה שאין זמינות, מוצגת התראה לחבר, שמנחה אותו לעבור למסך הצגת תקציר רפואי עבורו ועבור בני משפחתו. עבור כל תקציר, מצוין תאריך עדכנותו, ובבחירתו נפתח קובץ שאותו יוכל החבר להציג, לשמור על גבי המכשיר או לשלוח כקובץ מצורף להודעה.

הגישה לתקציר הרפואי מאובטחת ומתאפשרת רק במידה שהוגדר מנגנון נעילה על גבי המכשיר, בדמות זיהוי פנים, טביעת אצבע, קוד אישי וכדומה. על בסיס אותה תפיסת עולם פיתחו במכבי גם פתרון להמשכיות תפעולית בתוך הארגון – גם במקרי קיצון של פגיעה בתשתיות ובדאטה סנטרים שלו. הפתרון מבוסס על מידע שנמצא בענן של הקופה, וניתן לגשת אליו מיידית, גם אוף ליין. בכך הוא מאפשר למכבי להמשיך לתת שירותים חיוניים בזמן חירום.

הפיתוח – בעקבות המלחמה

"כחלק מההיערכות השוטפת של מכבי להתאמת המערכות למצב חירום, עלה הצורך לאפשר לחברי הקופה גישה נוחה לתיק הרפואי שלהם גם בזמן חירום, לרבות בעת נפילת רשת האינטרנט במקום המגורים", הסביר כץ. "באמצעות האפליקציה יכולים המבוטחים לקבל גישה לתיק הרפואי במצב אוף ליין, על מנת שיוכלו להציג את המידע למטפל ולקבל מענה רפואי בכל מקרה".

כץ אמר כי הפרויקט פותח בעקבות המלחמה ומתוך היערכות לקראת מצבי חירום שעלולים לקרות אם תפרוץ מלחמה גם בזירה הצפונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים